ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΣΤΡΑΤΟΥ

29 Νοεμβρίου 2016

ΜΗΝΥΜΑ ΜΕΛΟΥΣ ΔΣ ΕΑΑΣ

κκ Πρόεδροι,
                    σας γνωρίζω ότι ένας επί πλέον στόχος για τα μέλη της ΕΑΑΣ επετεύχθη.
Σήμερα ο σύμβουλος του ΥΕΘΑ Υπτγος ε.α. Χ. Κουτσογιαννόπουλος (υπέρμαχος του θέματος) μας ενημέρωσε ότι ο Υπουργός υπέγραψε την ΜΗ ΕΙΣΦΟΡΑ των ε.α. στελεχών στις Λέσχες.
Διαδικαστικά και εγγράφως θα ενημερωθούμε απ' τα ΓΕ των κλάδων.

Εξ' άλλου, φέτος δεν θα δοθούν πιστώσεις για Χριστούγεννα λόγω έλλειψης χρημάτων, αλλά μόνο για τις τελετές κοπής βασιλόπιτας-βράβευσης αριστούχων με τον Π/Υ του 2017. 
Θα διευκόλυνε η αποστολή της απαιτούμενης απολύτως αναγκαίας οικονομικά δαπάνης επί του θέματος στην ΕΑΑΣ, καθώς και η ενημέρωσή μας για την ημέρα διεξαγωγής της προγραμματιζόμενης από εσάς τελετής, ώστε η ΕΑΑΣ να γνωρίζει τον συγκεντρωτικό προγραμματισμό των εν λόγω εκδηλώσεων, εάν είναι δυνατόν (ηλεκτρονικά) έως και την 5 Δεκ 2016.
Προς ενημέρωσή σας η τελετή κοπής βασιλόπιτας-βράβευσης αριστούχων θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 21 10:30 Ιαν. 2017 στη ΛΑΕΔ. 

Ταξχος ε.α. Δημήτριος Χατσίκας
Υπεύθυνος Παραρτημάτων

21 Νοεμβρίου 2016

Ηγέτες, Λαός, Πατριωτισμός

Γράφει ο ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΟΥΤΡΗΣ Αντιστράτηγος ε.α. Επίτιμος Δκτής 98 ΑΔΤΕ
Εθνική Ηχώ, Οκτ 2016
 
Η οικονομική κρίση, σα ράπισμα ηχηρό, μας ξύπνησε. Ανέδειξε λάθη των ηγεσιών και του λαού. Δημιουργεί προβληματισμούς, οδηγεί σε αυτοκριτική. Κάποιοι αναίσθητοι παραμένουν αδιόρθωτοι, άλλοι απογοητεύονται, μεμψιμοιρούν και θεωρούν ότι χάθηκε το παν. Ορισμένοι πιστεύουν ότι η κρίση μπορεί να αποδειχθεί η αναγκαία ευκαιρία για ανασύνταξη, ελπίζουν και εργάζονται γι' αυτό. Από την Ιστορία μπορούμε να αντλήσουμε διδάγματα. Στους διπλανούς μας και μέσα μας ζούν αλήθειες και αρχές, που ίσως πρόσκαιρα ξεχάσαμε, αλλά εάν τις εφαρμόσουμε θα γεμίσουμε ελπίδα και θα ξαναστήσουμε τη χώρα και το λαό μας στο ύψος που τους πρέπουν.
Ας φέρουμε λοιπόν στη μνήμη μας τον Παύλο Μελά, ευ­πατρίδη νεαρό αξιωματικό, αντάρτη Μακεδονομάχο, που πέφτει νεκρός στη Στάτιστα της Δυτικής Μακεδονίας τον Οκτώβριο του1904, και παραδίδεται ήρωας στους σύγχρονους και θρύλος στους νεώτερους. Κάποια επιστολή του σε εύελπι αξίζει να μεταφερθεί στο ευρύτερο κοινό:

«Η ζωή είναι πόλεμος. Η γη σου είναι φρούριο και χρέος σου η νίκη. Μη μιλάς, να σκέπτεσαι, να αγαπάς, να μην πονάς. Ένας είναι ο σκοπός σου, ο πόλεμος. Πολέμα για τα ιδανικά σου, για τα Ελληνικά ιδανικά του ανθρωπισμού. Πολέμα για την Μεγάλη Ελλάδα. Άνδρες που περπατούν στη ζωή ευθυτενείς και με γαλήνη, μαθημένοι να πονούν χωρίς να υποφέρουν, να νικούν χωρίς να θριαμβολογούν, να νικώνται χωρίς να μοιρολογούν. Αυτοί είναι οι πραγματικοί άνδρες, θεμέλια γενεών. Αυτοί οι Ευέλπιδες , οι αυριανοί ηγήτορες του Έθνους.
Νεαρέ Εύελπι μάθε και εξασκήσου να είσαι απλός, ολιγό­λογος, συγκρατημένος, σεμνός. Λίγα λόγια πολλά έργα. Αν­θρωπιά μεγάλη, πειθαρχία, πείσμα, αντοχή. Όποιος σε κοιτά, τα μάτια του να γεμίζουν παλλικάρι. Περισσότερο να προ­σβάλλεσαι όταν σε κυριεύει ο πόνος. Μη θυμώνεις, χειρότερα είναι να χτυπήσεις έστω και εάν μόλις κρατιέσαι με έναν κόμπο στο λαιμό. Να φύγεις είναι δειλία. Μόνος σου αποφά­σισες να γίνεις Αξιωματικός.
Απελπισία, ύστερα γελάς και από την μια μέρα στην άλλη γίνεσαι άνδρας, δηλαδή μαθαίνεις να κρατάς μέσα σου τον πόνο και την απορία, έτσι χωρίς να φαίνεται, αλλά να επιμένεις πάντα στον σκοπό σου, στα όνειρά σου. Αν προ­χωρήσω, ακολουθείστε με... Αν υποχωρήσω, σκοτώστε με...
Αν σκοτωθώ, εκδικηθείτε με...
ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ, Ανθ/λγός Πυροβολικού».
 
Άλλες εποχές, άλλες νοοτροπίές, χωρίς κάποια πρακτική σημασία σήμερα; Και όμως η επιστολή αυτή κατά ένα μυστηριακό τρόπο ακόμα ζεί. Δεν περιλαμβάνεται στα επίσημα στρατιωτικά εγχειρίδια και προγράμματα, δεν προβάλλεται από κάποιους επώνυμους, μεταβιβάζεται όμως προφορικά από γενιά σε γενιά ευελπίδων εδώ και 100 χρόνια, βρίσκεται σε καδράκια στα γραφεία αξιωματικών, ζεί στις ψυχές των ηγητόρων του Ελληνικού Στρατού, γαλουχεί, εμπνέει, οδηγεί, διαμορφώνει πνεύμα. Ένα πνεύμα χρήσιμο σήμερα για όλους μας, για την Πατρίδα, το Έθνος, την Κοινωνία.
 
Η αυτοθυσία του Μελά δεν είναι μια απλή ηρωική πράξη, κρύβει βαθύτερα νοήματα. Ο Παύλος Μελάς ήταν γόνος και γαμπρός ισχυρών οικογενειών της εποχής. Μελάδες και Δραγούμηδες έχουν οικονομική και πολιτική δύναμη Κυρίως όμως είναι πατριώτες. Οι καθημερινές τους πράξεις αναδεικνύουν πατριωτισμό. Γαλουχούν τα παιδιά τους με πατριωτικά ιδανικά και συνεπείς στους λόγους τους δε διστάζουν να τα στείλουν στην πρώτη γραμμή, στο θάνατο ακόμη, όταν εύκολα θα μπορούσαν να τα εξαιρέσουν. Στο ίδιο πνεύμα λίγο αργότερα ο Σοφοκλής Βενιζέλος, γιός του Πρωθυπουργού της χώρας, υπηρετεί ως Λοχίας εύελπις στην πρώτη γραμμή του Βαλκανικού Πολέμου και ο ποιητής και βουλευτής Λορέντζος Μαβίλης, επικεφαλής λόχου εθελοντών, σκοτώνεται στη Μάχη του Δρίσκου κοντά στα Ιωάννινα κατά τον Πρώτο Βαλκανικό πόλεμο. 0 ηρωισμός έχει αναμφισβήτητα την αξία του, αλλά μεγαλύτερη αξία έχει το πατριωτικό φρόνημα, που εμπνέει τις ηρωικές πράξεις. Με αυτό το φρόνημα, με αυτή τη στάση ζωής, η συγκεκριμένη άρχουσα τάξη ενέπνευσε το λαό και τον οδήγησε στο μεγαλείο, αναδεικνύοντας τα καλύτερα στοιχεία που διατηρεί μέσα του χιλιάδες χρόνια.

Πόσοι από τους ταγούς μας σήμερα πολιτικούς, στρατιω­τικούς, πνευματικούς, οικονομικούς είναι πράγματι πατριώτες συνεπείς στις υποχρεώσεις τους, διακρίνονται για ταυτότητα λόγων και έργων, προτρέπουν τα παιδιά τους να υπηρετήσουν σε μονάδες εκστρατείας, εμπνέουν εμπιστοσύνη και μπορούν να δημιουργήσουν το όραμα, που τόσο πολύ έχουμε ανάγκη όλοι μας;

Ναι, θα βγούμε από την κρίση, αρκεί οι ηγέτες μας ν' ακο­λουθήσουν το παράδειγμα Μελάδων, Δραγούμηδων, Βενιζέλων, Μαβίληδων και εμείς ν' αφεθούμε στο πνεύμα της επιστολής Μελά.

17 Νοεμβρίου 2016

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΛΚ της 16-11-2016



 ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ 16/11/2016
 ----------------------------------------------
ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ
Σας γνωρίζουμε ότι σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 44 του ν. 4387/2016 και την εγκύκλιο αριθμ. Φ.10070/ οικ.23637 /977/8-8-2016 της Γενικής Δ/νσης Κοινωνικής Ασφάλισης του Υπουργείου Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης, ήδη από τη σύνταξη μηνός Οκτωβρίου 2016, η κράτηση για υγειονομική περίθαλψη (σε ποσοστό 6%) , υπολογίζεται στο καταβαλλόμενο ποσό κύριας σύνταξης αφού αφαιρεθούν τα ποσά που αντιστοιχούν στην Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΑΣ)  και στις μειώσεις που έγιναν με βάση τις διατάξεις του ν. 4024/2011, ν. 4051/2012 και ν.4093/2012 και πριν από τον υπολογισμό του φόρου.
Επιπρόσθετα σας πληροφορούμε ότι τους αμέσως επόμενους μήνες, θα σας επιστραφούν αναδρομικά τα επιπλέον παρακρατηθέντα από 1-7-2016 ημερομηνία ισχύος του άρθρου 44 του ν. 4387/2016.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΚΒΚ:
Η τελευταία παράγραφος της ανωτέρω ανακοίνωσης κινείται σαφώς στην κατεύθυνση της ΜΗ επιστροφής παρακρατηθέντων προ του Ιουλίου 2016, άρα η υποβολή των αιτήσεων επιστροφής εκ μέρους των συναδέλφων κρίνεται αναγκαία. 


Εγκύκλιος ΔΔΠ&Π/Υ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΟ (μας αφορά)

Με νέα εγκύκλιο [ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΔΩ] της Διεύθυνσης Δημοσιονομικής Πολιτικής και Προϋπολογισμού δίνονται διευκρινίσεις για το συνταξιοδοτικό των δημοσίων υπαλλήλων το οποίο αφορά και τους στρατιωτικούς 

Η εγκύκλιος αναφέρει πως ο τρόπος υπολογισμού των συντάξεων μετά τις 13 Μαΐου του 2015 θα καθοριστεί με νέα εγκύκλιο που θα εκδώσει το υπουργείο Εργασίας.

Αναλυτικά η εγκύκλιος:

Η σύνταξη των υπαλλήλων - λειτουργών του Δημοσίου, των οποίων η υπαλληλική σχέση λύθηκε μέχρι και την 12-5-2016 (προηγουμένη της ημερομηνίας κυκλοφορίας του ΦΕΚ 85 Α στο οποίο δημοσιεύθηκε ο ν. 4387/2016), θα εξακολουθήσει να υπολογίζεται με βάση τις διατάξεις της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου, όπως αυτές ίσχυαν κατά την 31-12-2014. Οι διατάξεις του άρθρου 13 του ν. 4387/2016, περί ανωτάτου ορίου σύνταξης λαμβάνονται υπόψη κατά τον προσδιορισμό του ποσού των ανωτέρω συντάξεων (Άρθρο 6 παρ. 1α).

Εξαιρέσεις:

1. Όσοι από τα ανωτέρω πρόσωπα έχουν αποχωρήσει από την Υπηρεσία μέχρι και 12-5-2016, έχοντας συμπληρώσει τουλάχιστον 15 έτη ασφάλισης αλλά όχι και το κατά περίπτωση όριο ηλικίας καταβολής της σύνταξής τους και ανεξάρτητα εάν είχαν υποβάλει, μέχρι και την ανωτέρω ημερομηνία, αίτηση συνταξιοδότησης και είχε ή δεν είχε εκδοθεί απορριπτική πράξη ή υποβάλουν για πρώτη φορά αίτηση συνταξιοδότησης, μετά την ημερομηνία αυτή, δικαιούνται σύνταξη υπολογιζόμενη με βάση τις οικείες διατάξεις του ν. 4387/2016.

2. Στις περιπτώσεις που συνταξιούχος του Δημοσίου, του οποίου η σύνταξη έχει υπολογισθεί με βάση τις ισχύουσες μέχρι 31-12-2014 διατάξεις, επανέρχεται για οποιονδήποτε λόγο στην ενεργό υπηρεσία και αποχωρεί εκ νέου από την Υπηρεσία από 13-5-2016 και μετά, η σύνταξη την οποία ελάμβανε μέχρι την επαναφορά του στην Υπηρεσία, θα υπολογισθεί εκ νέου με βάση τις οικείες διατάξεις του ν. 4387/2016.
Τα ανωτέρω, ισχύουν ανεξαρτήτως του εάν ο συνταξιούχος θα επανέλθει εν τοις πράγμασι στην Υπηρεσία.
 
(Σημείωση ΚΒΚ: Το τελευταίο σημείο χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή από τους παλαιούς συνταξιούχους που αιτούνται επάνοδο στην ενεργό υπηρεσία για λόγους υγείας, πρεστίζ ή προαγωγής. Η σύνταξή τους θα επανυπολογίζεται με τα νέα δεδομένα).

3. Εάν ο υπάλληλος παρέμεινε στην Υπηρεσία αμειβόμενος και μετά την ημερομηνία που με βάση τις οικείες διατάξεις θα έπρεπε να απολυθεί αυτοδικαίως, η σύνταξή του θα υπολογισθεί με βάση τις διατάξεις που ίσχυαν κατά το χρόνο της λύσης της υπαλληλικής του σχέσης και της διακοπής της μισθοδοσίας του. Δηλαδή εάν η διακοπή της υπαλληλικής σχέσης και της μισθοδοσίας επήλθε από 13-5-2016 και μετά, η σύνταξή του θα υπολογισθεί με βάση τις οικείες διατάξεις του ν. 4387/2016, ανεξαρτήτως της ημερομηνίας που θα έπρεπε να απολυθεί αυτοδικαίως.

Εξυπακούεται ότι εάν η διακοπή της μισθοδοσίας επήλθε μέχρι και 12-5-2016 η σύνταξη θα υπολογισθεί με βάση τα ισχύοντα την 31-12-2014.

ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΟΙΚΕΙΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ Ν. 4387/2016 
Η σύνταξη των υπαλλήλων - λειτουργών του Δημοσίου, των οποίων η λύση της υπαλληλικής τους σχέσης επήλθε ή επέρχεται από την 13-5-2016 και μετά, υπολογίζεται με βάση τις οικείες διατάξεις του ν. 4387/2016 που αφορούν τον υπολογισμό των συντάξεων.

Ειδικότερα οδηγίες για τον υπολογισμό της σύνταξης όσων από τα πρόσωπα αυτά η υπαλληλική σχέση λύθηκε ή θα λυθεί εντός του έτους 2016 (από 13-5-2016 μέχρι 31-12-2016), ή θα λυθεί εντός των ετών 2017 ή 2018 και προκειμένου να αντιμετωπισθεί το θέμα αυτό ενιαία για όλα τα ασφαλιστικά Ταμεία, συμπεριλαμβανομένου και του Δημοσίου, θα παρασχεθούν με νεότερη Εγκύκλιο του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Άρθρο 6 παρ. 1γ).

ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΠΕΡΙ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΒΟΛΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΛΟΓΩ ΜΗ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΟΥ ΟΡΙΟΥ ΗΛΙΚΙΑΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ

Από 13-5-2016 καταργούνται οι διατάξεις της περ. α της παρ. 2 του άρθρου 56 του π.δ. 169/2007 με τις οποίες προβλέπεται ότι στις περιπτώσεις που ο υπάλληλος αποχωρεί από την Υπηρεσία έχοντας συμπληρώσει τα προβλεπόμενα για θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος έτη ασφάλισης αλλά όχι και το όριο ηλικίας καταβολής της σύνταξης, εκδίδεται πράξη αναγνώρισης του συνταξιοδοτικού του δικαιώματος, η καταβολή όμως της σύνταξης αναστέλλεται μέχρι τη συμπλήρωση του προβλεπομένου ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης. Με τις ίδιες διατάξεις προβλέπεται ότι μετά τη συμπλήρωση του προβλεπομένου ορίου ηλικίας αρχίζει η καταβολή της σύνταξης αναπροσαρμοσμένης, με βάση τα ισχύοντα κατά την ημερομηνία αυτή.

Μετά την κατάργηση των ανωτέρω διατάξεων εφαρμόζονται τα ακόλουθα:

α. συντάξεις που έχουν κανονισθεί μέχρι και την 12-5-2016 με μελλοντική καταβολή, σύμφωνα με τα ανωτέρω και τελούν σε καθεστώς αναστολής, μετά την λήξη της αναστολής τους θα επαναυπολογισθούν με βάση τις οικείες διατάξεις του ν. 4387/2016 (νέος τρόπος υπολογισμού).

β. για αιτήσεις συνταξιοδότησης με μελλοντική καταβολή, που έχουν υποβληθεί μέχρι και την 12-5-2016 (προηγουμένη της κατάργησης των προαναφερομένων διατάξεων του άρθρου 56 του Π.Δ. 169/2007) εκδίδεται πράξη συνταξιοδότησης με μελλοντική καταβολή. Στις περιπτώσεις αυτές η σύνταξη θα υπολογισθεί με βάση τις οικείες διατάξεις του παρόντος νόμου (νέος τρόπος υπολογισμού).

γ. αιτήσεις συνταξιοδότησης με μελλοντική καταβολή που έχουν υποβληθεί ή υποβάλλονται από 13-5-2016 και μετά (ημερομηνία κατάργησης των προαναφερομένων διατάξεων του άρθρου 56 του π.δ. 169/2007), δεν εκδίδεται πλέον πράξη συνταξιοδότησης με μελλοντική καταβολή. Ως εκ τούτου στις περιπτώσεις αυτές θα εκδίδεται απορριπτική πράξη συνταξιοδότησης.

δ. στις ανωτέρω περιπτώσεις α και β η σύνταξη, μπορεί να υπολογισθεί με βάση τον παλαιό τρόπο υπολογισμού, εάν ο υπάλληλος έχει ζητήσει ή θα ζητήσει την καταβολή μειωμένης σύνταξης και υπό την προϋπόθεση ότι η σύνταξη αυτή (μειωμένη) μπορεί να καταβληθεί, με βάση την ισχύουσα μέχρι και την 12-5-2016 συνταξιοδοτική νομοθεσία του Δημοσίου, μέχρι και την ημερομηνία αυτή (12-5-2016).

Εξυπακούεται ότι εάν η κατά τα ανωτέρω μειωμένη σύνταξη μπορεί να καταβληθεί μετά την 12-5-2016, θα υπολογισθεί με βάση το νέο τρόπο υπολογισμού (Άρθρο 6 παρ. 1δ).

ΕΠΙΔΟΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ( ΕΚΑΣ )

Οι διατάξεις του άρθρου 92 του ν. 4387/2016, που ρυθμίζουν την καταβολή του ΕΚΑΣ από 1-1-2016 στους συνταξιούχους των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, ισχύουν από την ίδια ημερομηνία και για την καταβολή του ΕΚΑΣ στους συνταξιούχους του Δημοσίου (Άρθρο 6 παρ. 1ε).

Κατόπιν αυτού για την εφαρμογή των ανωτέρω διατάξεων στους συνταξιούχους του Δημοσίου και προκειμένου να διασφαλισθούν ενιαίοι κανόνες ως προς την καταβολή του ΕΚΑΣ για όλους τους συνταξιούχους της Χώρας, θα ληφθούν υπόψη τα σχετικά έγγραφα του ανωτέρω Υπουργείου με αριθμ. πρωτ. Φ.80000/οικ.22102/922/1.6.2016 (ΑΔΑ: ΩΚ50465Θ1Ω-ΘΣ5) και Φ. 80000/οικ.26066/1065/8.6.2016 (ΑΔΑ: ΩΣ50465Θ1Ω-097), με τα οποία παρέχονται οδηγίες για τη χορήγηση του Επιδόματος Κοινωνικής Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΚΑΣ).

ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΔΥΟ Η ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΩΝ ΚΥΡΙΩΝ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ

Εάν συνταξιούχοι του Δημοσίου λαμβάνουν κατά την ημερομηνία ένταξής τους στον ΕΦΚΑ και άλλη σύνταξη ή άλλες συντάξεις κύριας ασφάλισης και από άλλους ασφαλιστικούς φορείς, ο ΕΦΚΑ θα καταβάλλει μία σύνταξη ίση με το άθροισμα των συντάξεων αυτών, υπό την προϋπόθεση ότι οι συντάξεις αυτές προέρχονται από ίδια αιτία. Εάν προέρχονται από διαφορετική αιτία, ο ΕΦΚΑ θα καταβάλει αυτές χωριστά.

Παραδείγματα:

1. Συνταξιούχος λαμβάνει σύνταξη εξ ιδίου δικαιώματος από το Δημόσιο και δεύτερη σύνταξη επίσης εξ ιδίου δικαιώματος από το ΙΚΑ, δηλαδή οι συντάξεις αυτές προέρχονται από ίδια αιτία. Στην περίπτωση αυτή, σύμφωνα με τα ανωτέρω, ο ΕΦΚΑ θα καταβάλλει μία σύνταξη της οποίας το ποσό θα είναι ίσο με το άθροισμα των δύο ανωτέρω συντάξεων.

2. Συνταξιούχος λαμβάνει σύνταξη εξ ιδίου δικαιώματος από το Δημόσιο και δεύτερη σύνταξη εκ μεταβιβάσεως από το ΙΚΑ, δηλαδή οι συντάξεις αυτές προέρχονται από διαφορετική αιτία. Στην περίπτωση αυτή, οι ανωτέρω συντάξεις θα εξακολουθήσουν να καταβάλλονται χωριστά από τον ΕΦΚΑ.

ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ, ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ

Α. Η σύνταξη των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και του Πυροσβεστικού Σώματος, οι οποίοι υπέβαλαν αίτηση αποστρατείας μέχρι και την 30-6-2016 ή κρίθηκαν αποστρατευτέοι μέχρι την ημερομηνία αυτή (ανεξάρτητα του χρόνου διαγραφής τους από τις Τάξεις των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας), με πρωτοβουλία της Υπηρεσίας και μετά από τακτικές ή έκτακτες κρίσεις και υπό την προϋπόθεση ότι κατά την ανωτέρω ημερομηνία πληρούσαν τις προϋποθέσεις άμεσης καταβολής της σύνταξής τους, θα εξακολουθήσει να υπολογίζεται με βάση τις διατάξεις της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου, όπως αυτές ίσχυαν κατά την 31-12-2014. Οι διατάξεις του άρθρου 13 του ν. 4387/2016, περί ανωτάτου ορίου σύνταξης λαμβάνονται υπόψη κατά τον προσδιορισμό του ποσού των ανωτέρω συντάξεων.

Εξαιρέσεις:


α. Όσοι από τα ανωτέρω πρόσωπα έχουν αποχωρήσει από την Υπηρεσία μέχρι και 30-6-2016, έχοντας συμπληρώσει τουλάχιστον 15 έτη ασφάλισης αλλά όχι και το όριο ηλικίας καταβολής της σύνταξής τους και ανεξάρτητα εάν είχαν υποβάλει, μέχρι και την ανωτέρω ημερομηνία, αίτηση συνταξιοδότησης και είχε ή δεν είχε εκδοθεί απορριπτική πράξη ή υποβάλουν για πρώτη φορά αίτηση συνταξιοδότησης, μετά την ημερομηνία αυτή, δικαιούνται σύνταξη υπολογιζόμενη με βάση τις οικείες διατάξεις του ν. 4387/2016.

β. Στις περιπτώσεις που στρατιωτικός συνταξιούχος, του οποίου η σύνταξη έχει υπολογισθεί με βάση τις ισχύουσες μέχρι 31-12-2014 διατάξεις, έχει επανέλθει ή επανέρχεται για οποιονδήποτε λόγο στην ενεργό υπηρεσία και αποχωρεί εκ νέου από την Υπηρεσία από 1-7-2016 και μετά, η σύνταξη την οποία ελάμβανε μέχρι την επαναφορά του στην Υπηρεσία, θα υπολογισθεί εκ νέου με βάση τις οικείες διατάξεις του ν. 4387/2016.

Τα ανωτέρω, ισχύουν ανεξαρτήτως του εάν ο στρατιωτικός συνταξιούχος θα επανέλθει εν τοις πράγμασι στην Υπηρεσία.

Β. Η σύνταξη των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και του Πυροσβεστικού Σώματος, οι οποίοι υπέβαλαν αίτηση αποστρατείας από 1-7-2016 και μετά ή κρίθηκαν αποστρατευτέοι μετά από τακτικές ή έκτακτες κρίσεις από την ημερομηνία αυτή και μετά και υπό την προϋπόθεση ότι κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης ή της κρίσης τους πληρούσαν τις προϋποθέσεις άμεσης καταβολής της σύνταξής τους, υπολογίζεται με βάση τις οικείες διατάξεις του ν. 4387/2016 που αφορούν τον υπολογισμό των συντάξεων.

Ειδικότερα οδηγίες για τον υπολογισμό της σύνταξης όσων από τα πρόσωπα αυτά η υπαλληλική σχέση λύθηκε ή θα λυθεί εντός του έτους 2016 (από 1-7-2016 μέχρι 31-12¬2016), ή θα λυθεί εντός των ετών 2017 ή 2018 και προκειμένου να αντιμετωπισθεί το θέμα αυτό ενιαία για όλα τα ασφαλιστικά Ταμεία, συμπεριλαμβανομένου και του Δημοσίου, θα παρασχεθούν με Εγκύκλιο του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Άρθρο 6 παρ. 4).

ΑΡΘΡΟ 9

Ειδικά με τις διατάξεις του άρθρου 9 του ν. 4387/2016, προβλέπεται ότι η καταβολή της προσωρινής σύνταξης στους υπαλλήλους - λειτουργούς του Δημοσίου εξακολουθεί να διενεργείται με βάση τις διατάξεις του άρθρου 57 Α του π.δ. 169/2007, ανεξάρτητα εάν η λύση της υπαλληλικής σχέσης των προσώπων αυτών επήλθε πριν ή μετά την ισχύ του ανωτέρω νόμου.

Επίσης με τις διατάξεις του άρθρου 9 προβλέπονται τα εξής:

1. Η προσωρινή σύνταξη δεν καταβάλλεται και στις ακόλουθες περιπτώσεις:

α. Εάν ο υπάλληλος λαμβάνει ήδη και άλλη σύνταξη από οποιονδήποτε φορέα κύριας ασφάλισης.

β. Εάν για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος είναι απαραίτητη η αναγνώριση χρόνων ασφάλισης, εκτός εάν ήδη έχει εκδοθεί πράξη αναγνώρισης των χρόνων αυτών.

2. Η προσωρινή σύνταξη καταβάλλεται κατά απόλυτη προτεραιότητα στα άτομα με αναπηρία καθώς και στους γονείς και νόμιμους κηδεμόνες ατόμων με αναπηρία.

Επισημαίνεται ότι με βάση τις διατάξεις του άρθρου 26 του ν. 4387/2016, οι προαναφερόμενες διατάξεις του άρθρου 57 Α του π.δ. 169/2007, έχουν ανάλογη εφαρμογή και για την καταβολή της προσωρινής σύνταξης στους υπαλλήλους των ΝΠΔΔ που υπάγονται στις διατάξεις του ν. 3163/1955. 

ΑΡΘΡΟ 10

Με τις διατάξεις του άρθρου 10 του ν. 4387/2016 ρυθμίζεται το θέμα της καταβολής της οικογενειακής παροχής (επιδόματα τέκνων και συζύγου) για όσους η σύνταξη έχει υπολογισθεί ή θα υπολογισθεί με βάση τις οικείες διατάξεις, όπως αυτές ίσχυαν μέχρι και την 12-5-2016 (ημερομηνία δημοσίευσης του ν. 4387/2016) καθώς και για όσους η σύνταξη θα υπολογισθεί με βάση τις διατάξεις του ανωτέρω νόμου.

Ειδικότερα:


1. Η καταβολή της οικογενειακής παροχής (επιδόματα τέκνων και συζύγου) θα εξακολουθήσει να συγκαταβάλλεται με τη σύνταξη σε όσους έχουν συνταξιοδοτηθεί ή θα συνταξιοδοτηθούν με βάση τις ισχύουσες μέχρι και την 12-5-2016 οικείες διατάξεις της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου, όπως αυτές ίσχυαν μέχρι και την ημερομηνία αυτή.

2. Για τους υπαλλήλους - λειτουργούς του Δημοσίου καθώς και τους στρατιωτικούς, των οποίων η σύνταξη θα υπολογισθεί με βάση τις διατάξεις του ν. 4387/2016, το επίδομα τέκνων καταβάλλεται σύμφωνα με τις διατάξεις:

α. της υποπαραγράφου ΙΑ2 της παρ. ΙΑ του άρθρου Πρώτου του ν. 4093/2012 και

β. του άρθρου 40 του ν. 4141/2013, όπως ισχύουν.

3. Φορέας καταβολής του επιδόματος τέκνων είναι ο Οργανισμός Κοινωνικών Ασφαλίσεων (ΟΓΑ), ο οποίος αποτελεί ήδη τον αρμόδιο φορέα για την καταβολή του ενιαίου επιδόματος στήριξης τέκνων και του ειδικού επιδόματος τρίτεκνων και πολύτεκνων, σύμφωνα με τις προαναφερόμενες διατάξεις των νόμων 4093/2012 και 4141/2013.

4. Επισημαίνεται ότι η καταβολή με τη σύνταξη του επιδόματος συζύγου έχει ήδη καταργηθεί με τις διατάξεις της περ. ε της παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 4024/2011 για όσους υπαλλήλους - λειτουργούς του Δημοσίου καθώς και στρατιωτικούς έχουν αποχωρήσει από την Υπηρεσία, λόγω συνταξιοδότησης, από 1-11-2011 και μετά.

ΑΠΟΓΡΑΦΗ ΣΦ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Ανακοίνωση του ΣΦΘ:

"Σας ενημερώνουμε ότι από 1/6/2016 λειτουργεί νέο κατάστημα (Στρατιωτικό Φαρμακείο) στο χώρο του νέου 424 ΓΣΝΕ με σκοπό τη καλύτερη εξυπηρέτηση των ασθενών που επισκέπτονται το Στρατιωτικό Νοσοκομείο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα  στην Θεσσαλονίκη να λειτουργούν πλέον δύο Στρατιωτικά Φαρμακεία , ένα στο χώρο του παλαιού 424 ΓΣΝΕ (Γρηγορίου Λαμπράκη 3) και ένα στο νέο 424 ΓΣΝΕ (περιοχή Ευκαρπίας).


Για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού σας ενημερώνουμε ότι:

  • Το φαρμακείο στο ΝΕΟ 424 ΓΣΝΕ θα παραμείνει κλειστό λογω προγραμματισμένης απογραφής τετραμήνου από 2-1-2017 μέχρι  και 9-1-2017 (5 εργάσιμες ημέρες) 
  • Το φαρμακείο στο ΠΑΛΑΙΟ 424 ΓΣΝΕ θα παραμείνει κλειστό λογω προγραμματισμένης απογραφής τετραμήνου από 23-12-2016 μέχρι και 30-12-2016 (5 εργάσιμες ημέρες)
Παρακαλούμε για την ενημέρωση των μελών σας με σκοπό τη καλύτερη εξυπηρέτηση των ασθενών και την αποφυγή προβλημάτων  που μπορεί να προκύπτουν κατά την διάρκεια των απογραφών."

14 Νοεμβρίου 2016

Χρειάζονται αναδιοργάνωση οι θεσμικές Ενώσεις Αποστράτων Αξιωματικών;

ΓΕΝΙΚΑ

Το παρόν καταγράφει προσωπικές απόψεις. Συνετάγη με αφορμή τη διαδικασία αναθεώρησης του θεσμικού πλαισίου των ΕΑΑ που άρχισε με πρωτοβουλία του Συντονιστικού των 3ων Ενώσεων Αποστράτων Αξιωματικών – ΝΠΔΔ. Προσπάθειά μου είναι η δημοσιοποίηση σκέψεων που έχω την άποψη ότι μπορούν να συνεισφέρουν στη βελτίωση της λειτουργίας των ΕΑΑ. Tο ρητορικό ερώτημα του τίτλου σκοπεί στον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου των Ενώσεων και εν τέλει στην εθελοντική/θεσμική εμπλοκή των μελών των Ενώσεων προς ουσιαστική αναβάθμιση του θεσμού.

ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Η ΕΑΑΣ είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου. Tο 1938, με τον Αναγκαστικό Νόμο 1284 ιδρύθηκε η «Ένωσις Ελλήνων Αποστράτων». Σ’ αυτήν μετείχαν οι Απόστρατοι των Ενόπλων Δυνάμεων (Στρατού, Ναυτικού, Αεροπορίας και Χωροφυλακής). Απετέλεσε κατ’ ουσίαν την πρώτη πολεμιστική οργάνωση της χώρας. Ο ΑΝ 1284 τροποποιήθηκε με το ΝΔ 1171/ 1972, σύμφωνα με τον οποίο διασπάσθηκε η Ένωση, σε επιμέρους Κλαδικές. Με τον ίδιο νόμο καθορίσθηκαν οι ονομασίες των νέων Ενώσεων σε Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας αντίστοιχα. Η ΕΑΑΣ εποπτεύεται από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας μέσω του ΓΕΣ και διοικείται από 11μελές Διοικητικό Συμβούλιο τριετούς θητείας. Από το 1992 το Διοικητικό Συμβούλιο αναδεικνύεται σε πανελλαδική ψηφοφορία των Μελών της Ενώσεως.

Τα κεντρικά γραφεία της ΕΑΑΣ βρίσκονται στην Αθήνα. Η Ένωση έχει πάνω από 40 παραρτήματα, σε όλη την Ελλάδα. Τα παραρτήματα διοικούνται από τοπικά συμβούλια διοριζόμενα από το ΔΣ της ΕΑΑΣ. Τακτικά μέλη της ΕΑΑΣ (από τον βαθμό του Ανθυπασπιστή μέχρι του Στρατηγού) είναι υποχρεωτικά όλοι οι απόστρατοι του Στρατού Ξηράς και προαιρετικά συνάδελφοι προερχόμενοι από την Ελληνική Αστυνομία. Σ’ αυτούς περιλαμβάνονται και τα ορφανικά μέλη των αποβιωσάντων (χήρες/οι). Το σύνολο των μελών ανέρχεται σε 42.000 περίπου. Κύριο έσοδο της ΕΑΑΣ, οι υποχρεωτικές συνδρομές των τακτικών μελών (1% του μερίσματος του ΜΤΣ).

Σκοποί της ΕΑΑΣ βάσει του καταστατικού της, είναι:

Ø Η σύσφιξη των δεσμών μεταξύ των μελών της, αλλά και με τους εν ενεργεία συναδέλφους.
Ø Η επιμέλεια των συμφερόντων και η παρακολούθηση των ζητημάτων που αφορούν τα μέλη της.
Ø Η παροχή οικονομικής βοήθειας και η στήριξη των ασθενέστερων οικονομικά μελών κατά περίπτωση και αναλόγως των δυνατοτήτων.
Ø Η βράβευση με οικονομική ενίσχυση των τέκνων των μελών που επιτυγχάνουν άριστες επιδόσεις στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου.
Ø Η μέριμνα για διατήρηση της κοινωνικής θέσεως των μελών.
Ø Η διατήρηση του εθνικού φρονήματος των μελών και η συνέχιση της προσφοράς προς την πατρίδα με γνώμονα το εθνικό συμφέρον.

ΣΚΕΨΕΙΣ

Ø Το ποσοστό αποχής στις τελευταίες αρχαιρεσίες για το ΔΣ της ΕΑΑΣ, ήταν απαράδεκτα μεγάλο (7.000 περίπου ψηφίσαντες επί συνόλου άνω των 40.000 δικαιουμένων).
Ø Τα οικονομικά πολλών μελών, σε σχέση πάντα με τα προσδοκώμενα οφέλη, δεν διευκολύνουν τις μετακινήσεις και τη συμμετοχή στις αρχαιρεσίες κ.ά.
Ø Εδώ και πολλά χρόνια, αφ’ ενός διαδοχικά ΔΣ και ΤΣ δεν έχουν καταφέρει να εμπεδώσουν στα Μέλη το αίσθημα ότι υπηρετούν πράγματι το σύνολο και αφ’ ετέρου πολλά μέλη αρνούνται να δουν και αναγνωρίσουν το έργο των συναδέλφων που εκλέγουν.
Ø Η οργανωτική δομή και ο τρόπος λειτουργίας της ΕΑΑΣ δεν εκφράζει πλέον τις τρέχουσες αντιλήψεις ορθολογικής, άμεσης και υπεύθυνης δημοκρατικής συμμετοχής.
Ø Η πρόβλεψη εκλογής μελών του ΔΣ με συγκεκριμένη προέλευση (Οικονομικού-Δικαστικού-ΕΛΑΣ) αφενός αντίκειται στα δημοκρατικά δεδομένα, αφετέρου δεν προσδίδει στο Σώμα προστιθέμενη αξία, αφού τα Μέλη αυτά, δεν αποτελούν θεσμικά Ειδικούς Συμβούλους του ΔΣ για την «ειδικότητά» τους.
Ø Πριν τις αρχαιρεσίες, εκτίθενται προγράμματα και απόψεις/θέσεις των υποψηφίων και στη συνέχεια, για όλα αποφασίζει κατά πλειοψηφία το εκλεγμένο ΔΣ.
Ø Δεν υπάρχει πρόβλεψη για το δέον γενέσθαι, όταν τα προγράμματα Προέδρου, Αντιπροέδρου και μελών του ΔΣ, είναι εξ’ υπαρχής αντικρουόμενα, όπως είναι πιθανό να συμβεί.
Ø Δεν υπάρχει μηχανισμός ελέγχου (πχ ετήσια ΓΣ) και έγκρισης πεπραγμένων, ούτε καν των οικονομικών. Τέτοιος μηχανισμός, είναι βασικό εργαλείο λογοδοσίας κάθε εκλεγμένου οργάνου.
Ø Το ΔΣ δεν έχει θεσμοθετημένα υπόψιν τις σκέψεις/απόψεις/προτάσεις των Μελών που ψήφισαν.
Ø Η μετά την εκλογή του ΔΣ εν λευκώ διαχείριση των κοινών της Ενώσεώς μας από τους εκλεγμένους, συμβάλλει (προσθετικά της πολιτικής μας παιδείας) στη δημιουργία αισθήματος μη επιρροής, άρα μη ανάγκης ενεργού και συνεχούς συμμετοχής εκ μέρους των Μελών. Αυτό έχει σαν τελικό αποτέλεσμα την απομάκρυνση των μελών από τα δρώμενα και την τελική αποξένωση από τους ιερούς δεσμούς της συναδελφικότητας και συν-ευθύνης και μετά την ενεργό υπηρεσία. Εν τέλει, η «φιλοσοφία» μας συμπυκνώνεται στην αγνόηση του παρόντος και στην αναδρομή στο παρελθόν, με κλασσικότερη έκφραση την «τι έκανες όταν ήσουν…» που φορτώνει σε άλλους τα κακώς κείμενα.
Ø Τα μέλη, συνηθισμένα σ’ όλη μας τη ζωή στην ενός ανδρός αρχή, αφού ψηφίσουμε τους εκλεκτούς μας, επαφιέμεθα στην άνεση της μη συμμετοχής μας στη λήψη αποφάσεων, μέχρις ότου (και εάν) «κινητοποιηθούμε» για κάτι που κίνησε τα ανακλαστικά κάποιου ή κάποιων εξ ημών, συνήθως υπό τη δική του θεώρηση των πραγμάτων.
Ø Τα ξαναθυμόμαστε όλα σε 3-4 χρόνια, όπως ακριβώς μετέχουμε με «εκπροσώπους» στη διακυβέρνηση της χώρας, τους οποίους αφήνουμε ουσιαστικά ανεξέλεγκτους να δρέπουν τις δάφνες της εκλογικής τους τάχα επιτυχίας (που στην ουσία είναι δική μας παραχώρηση).
Ø Η διακλαδικότητα σε όλα τα επίπεδα είναι ιστορικό πλέον γεγονός στις περισσότερες σύμμαχες χώρες και ζητούμενο στη δική μας.
Ø Η δικαιολογία της συνήθειας, του «έτσι προβλέπεται» ή της ισχύος συγκεκριμένου θεσμικού πλαισίου, δεν είναι πειστική στην εποχή των καταιγιστικών αλλαγών που βιώνουμε, άρα πρέπει να επιδιώξουμε τη σαρωτική θεσμική αλλαγή των ισχυόντων, προς την κατεύθυνση που επιθυμούμε.
Ø Πρέπει να σχεδιάσουμε ένα νέο ΝΠΔΔ της ΕΑΑΣ, με όραμα την επαν-ενοποίηση των ΕΑΑ, αυξάνοντας τη δυναμική και τις δυνατότητες επέμβασης των ΕΑΑ.
Ø Η ενοποίηση είναι πολλαπλασιαστής ισχύος.
Ø Η εκλογή Τοπικών και Περιφερειακών Συμβουλίων κρίνεται ως αδήριτη ανάγκη για τη μόχλευση του ενδιαφέροντος των Μελών προς ενεργό ενασχόληση με τα των Ενώσεων. Με την ενασχόληση πολλών, ο καθείς θα υποστηρίζει τις απόψεις του ενεργά, δεδομένου ότι θα τις συν-διαμορφώνει. Αν δεν υπάρχει εμπλοκή, δεν υπάρχει ενδιαφέρον και τούμπαλιν.
Ø Η πρόβλεψη και λειτουργία Διοικούσης Επιτροπής με μικρό και ευέλικτο αριθμό μελών, όπως προτείνουμε, διευκολύνει τον έλεγχο και την εφαρμογή των αποφάσεων του ΔΣ που χαράσσει την πολιτική και θέτει τους βασικούς ΑΝΣΚ της ΕΑΑ, μέσω διαβουλεύσεων με τη βάση.
Ø Υπάρχει σαφής δυναμική μείωσης των εσόδων των ΕΑΑ, λόγω της μείωσης των μερισμάτων των Μελών. Από την άλλη, η εμμονή σε παραδοσιακές πρακτικές (πχ έκδοση μηνιαίας «εφημερίδας», τη στιγμή που και η «Στρατιωτική Επιθεώρηση» έγινε τετραμηνιαία, με το απίστευτο κοστολόγιο των περίπου 10.000€ μηνιαίως) επιφέρει αποστέρηση ζωτικών πόρων από (προς μελέτη) τομείς στους οποίους θα υπήρχε πραγματική ανταποδοτικότητα των εισφορών των Μελών.
Ø Πρέπει όλοι να αντιληφθούμε ότι οι εισφορές των Μελών, δεν μετουσιώνονται «άμα τη παρακρατήσει» σε περιουσία του ΥΠΟΙΚ, του ΥΠΕΘΑ ή του Διοικητικού Συμβουλίου, αλλά εξακολουθούν να αποτελούν περιουσία των Μελών, επί τη βελτίστη ωφελεία των οποίων πρέπει να διατίθενται.
Ø Δεν υπάρχει ουσιαστικός λόγος για τη δημιουργία αποθεματικού της ΕΑΑΣ, εάν αυτό δεν είναι άμεσα διαθέσιμο για την εκπλήρωση ουσιαστικών σκοπών της ΕΑΑΣ. Η κατάθεση των κεφαλαιακών αποθεμάτων που σωρρεύθηκαν κατά το παρελθόν, δεν αποτελούν πόρους του ΥΠΕΘΑ ή του ΥΠΟΙΚ για την κατά το δοκούν χρήση ή «αποταμίευση» σε διάφορα κεφαλαιοβόρα επενδυτικά προϊόντα. Δεν πρέπει να τους αφήνουμε να χειρίζονται και τις εισφορές μας σαν να ήταν δημόσιοι πόροι. ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΧΡΗΜΑΤΑ. Θυμίζουμε την από 24-4-2015 Επιστολή της ΕΑΑΣ προς τον ΥΕΘΑ για την απόδοση του μεριδίου της ΕΑΑΣ από το Κοινό Κεφάλαιο ΝΠΔΔ που τηρεί και χειρίζεται η ΤτΕ, με τεράστιες σωρρευτικές απώλειες κεφαλαίου εις βάρος της ΕΑΑΣ. Επί της επιστολής, ουδεμία απάντηση γνωστοποιήθηκε ή (γνωστή) συνέχεια δόθηκε…

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Πρόσφατα, μετά από ανάλογη πρωτοβουλία και διαβούλευση που διεκήρυξε η ΕΑΑΣ, το Παράρτημα Ημαθίας επεξεργάσθηκε την πρόταση εργασίας της ΕΑΑΣ και επ’ αυτής ως θεμελίου, επεκτάθηκε και υπέβαλε επιπλέον προτάσεις, ριζοσπαστικές κατά την άποψή μου. Βασική αρχή της σκέψης είναι ότι πρέπει να επεκταθούν οι εκλογικές διαδικασίες (έστω με απόφαση του ΔΣ κατ’ αρχήν) ώστε να εμπλέκονται περισσότεροι σε περισσότερα. Υπό το πρίσμα των σκέψεων που προαναφέρθηκαν, οι κύριες προτάσεις, είναι:

Ø Να καθιερωθούν τρείς βαθμοί διοικήσεως των ΕΑΑ:
Α' βαθμός: 3-5μελές Τοπικό Συμβούλιο (ένα τουλάχιστον ανά Αντιπεριφέρεια, σε αντιστοιχία με τα νυν παραρτήματα). Εκλέγεται απευθείας από τα Μέλη του.
Β' βαθμός: 5-7μελές Περιφερειακό Συμβούλιο ανά Περιφέρεια, (συνολικά 12). Εκλέγεται απευθείας από τα Μέλη των Παραρτημάτων εκάστης Περιφέρειας.
Γ' βαθμός: 15μελές Διοικητικό Συμβούλιο. Ο Πρόεδρος, ο Αντιπρόεδρος και ο Διευθύνων Σύμβουλος εκλέγονται απευθείας από το σύνολο των Μελών της Ενώσεως. Τα λοιπά 12 μέλη του ΔΣ είναι οι Πρόεδροι των ως άνω Περιφερειακών Συμβουλίων.

Ø  Όλα τα ως άνω Συμβούλια να έχουν 3ετή θητεία.

Ø Για την αποφυγή πολιτικών, συμφεροντολογικών και άλλων παρεμβάσεων, προτείνουμε το Διοικητικό Συμβούλιο να εκλέγεται το έτος Χ (πχ 2017), τα Περιφερειακά Συμβούλια το επόμενο (έτος Χ+1, πχ 2018) και τα Τοπικά Συμβούλια το μεθεπόμενο (έτος Χ+2, πχ 2019). Αυτό δημιουργεί συνθήκες διοικητικής σταθερότητας και συνέχειας, αποφεύγοντας προβλήματα κενών διοικήσεως και συνέχειας της πολιτικής, στρατηγικής και τακτικής του συνόλου του μηχανισμού διοικήσεως της ΕΑΑ.

Ø Να προβλέπεται Ετήσια ΓΣ των εκλεγμένων εκπροσώπων όλων των βαθμίδων, όπου να γίνεται ευρεία συζήτηση για θέματα ατζέντας του ΔΣ και να κρίνεται η οικονομική διαχείριση του παρελθόντος έτους.

Ø Να προβλέπεται η σύσταση και λειτουργία Διοικούσας Επιτροπής στην έδρα της ΕΑΑΣ, με ρόλο και καθήκοντα που προτείνονται και αναλύονται παρακάτω, για την αντιμετώπιση των τρεχουσών υποθέσεων, την άμεση αντίδραση, την ευελιξία και την ευχέρεια ελέγχου των εξελίξεων.

Πλαίσιο λειτουργίας Διοικούσης Επιτροπής:

Ø Το ως άνω 15μελές ΔΣ συνέρχεται σε απαρτία κατ’ αρχήν μηνιαίως. Χαράσσει την πολιτική και ασκεί την υψηλή εποπτεία της Ενώσεως, σε κάθε τομέα. Λοιπά όπως μέχρι τώρα.
Ø Των τρεχόντων θεμάτων επιλαμβάνεται η Διοικούσα Επιτροπή που αποτελείται από τον Πρόεδρο, τον Αντιπρόεδρο, το Διευθύνοντα Σύμβουλο και ένα Περιφερειακό Σύμβουλο – Μέλος του ΔΣ ανά μήνα, σε θέματα αρμοδιοτήτων που της εκχωρούνται με απόφαση του ΔΣ, με αυξημένη πλειοψηφία (+9 επί συνόλου 15). Η ΔΕ συνέρχεται σε απαρτία εβδομαδιαίως και όποτε χρειασθεί με πρόσκληση του Προέδρου (λεπτομερέστερη περιγραφή των καθηκόντων της ΔΕ να γίνει στον ΚΟΛ). Σε περίπτωση ισοψηφίας, υπερισχύει η ψήφος του Προέδρου.
Ø Σε κάθε περίπτωση:
-Οι αποφάσεις του ΔΣ είναι υποχρεωτικές για τη Διοικούσα Επιτροπή και τα Περιφερειακά και Τοπικά Συμβούλια.
-Το ΔΣ μπορεί να συνέλθει και ως Πειθαρχικό Συμβούλιο για την εποπτεία των Μελών του, των Επιτροπών, των Περιφερειακών Επιτροπών, των Παραρτημάτων και των Μελών.
-Δεν αποκλείεται η δυνατότητα σύγκλησης τηλεδιάσκεψης του ΔΣ για την επίλυση σοβαρών/ άμεσων αναγκών. Οι τηλεδιασκέψεις καταγράφονται και οι αποφάσεις καταχωρούνται σε πρακτικά.

ΔΙΑΦΟΡΑ

Επιπλέον, προτείναμε να ορισθεί θέση (αμειβομένου) Εκπροσώπου Τύπου του Συντονιστικού των 3ων ΕΑΑ, για την με επαγγελματικό τρόπο προβολή των θέσεων των ΕΑΑ (πρόσληψη με σύμβαση και αμοιβή από όλες τις ΕΑΑ από κοινού). Η επιλογή αυτή είναι αναγκαία γιατί παίζει σημαντικότατο ρόλο η τηλεοπτική εικόνα των ΕΑΑ και η υποδειγματική παρουσίαση των θέσεών μας. Μην ξεχνάμε ότι πολλοί συνάδελφοι έχουν τέτοια ταλέντα, έχουν υπηρετήσει σε θέσεις εκπροσώπων τύπου διαφόρων κλιμακίων και θα μπορούσαν να βελτιώσουν αισθητά την εικόνα των Ενώσεων, να περάσουν μηνύματα, να βελτιώσουν τις δημόσιες σχέσεις και να αντιμετωπίσουν προσπάθειες κοινωνικού αυτοματισμού εναντίον μας, πάντα στα πλαίσια της πολιτικής που χαράσσει το ΔΣ.

Με ιδιαίτερο έγγραφο, προτείναμε επίσης την αναστολή εκδόσεως της Εθνικής Ηχούς και με μέρος των εξοικονομηθησομένων πόρων (άνω των 100.000€ ανά έτος), τη λειτουργία αναμορφωμένης ιστοσελίδας και ψηφιακών (Διαδικτυακών) σταθμών τηλεοράσεως και ραδιοφώνου. Αυτή η απόφαση, θα εξοικονομούσε δεκάδες χιλιάδων ευρώ και η φωνή μας θα είχε πολύ μεγαλύτερο ακροατήριο από το περιορισμένο της ΕΗ. Στις μέρες μας, δεν υπάρχει εφημερίδα χωρίς ζωντανό και ανταγωνιστικό ιστότοπο, ενώ πάρα πολλές, ιδίως στο διεθνή χώρο, αναστέλλουν την έντυπη, χάριν της ηλεκτρονικής, έκδοση. Περιττό να τονίσουμε την απήχηση που θα είχε ένα Ιντερνετικό δελτίο ειδήσεων στην ιστοσελίδα της ΕΑΑΣ καθημερινά, βίντεο με μηνύματα του ΔΣ κλπ. Δεν υπάρχει περιορισμός στην παρεχόμενη με αυτό τον τρόπο πληροφόρηση και δεν υπάρχει λόγος αναβίωσης ή καθιέρωσης εκπομπών ειδικού περιεχομένου κλπ στην κρατική τηλεόραση, που είναι μάλλον αδύνατο, αλλά και πρακτικά αχρείαστο πλέον.

Έχοντας υπόψη ψηφοδέλτια γενικών εκλογών άλλων χωρών, προτείνω την καθιέρωση (ακόμη και πολυσέλιδων) ψηφοδελτίων όπου πλην της επιλογής υποψηφίων να καλείται ο ψηφοφόρος να επιλέξει σε διάφορα θέματα που απασχολούν τους συναδέλφους. Επισυνάπτω σύνδεσμο [1] στο τελευταίο ψηφοδέλτιο των Αμερικανικών προεδρικών εκλογών σε τυχαία κομητεία, σαν παράδειγμα σωστής οργάνωσης και συμμετοχικής δημοκρατίας.

Η επιστολική ψήφος πρέπει να εξετασθεί σοβαρά και να υιοθετηθεί το δυνατόν ταχύτερα. Επί παραδείγματι, από την Εφορευτική Επιτροπή αποστέλλεται φάκελος σε κάθε Μέλος, που περιέχει: αριθμημένο/σφραγισμένο ταχυδρομικό φάκελο με προπληρωμένο τέλος συστημένης επιστολής, οδηγίες για τις διαδικασίες της ψηφοφορίας, φάκελο χωρίς ενδείξεις για το ψηφοδέλτιο και ψηφοδέλτιο προς συμπλήρωση. Το Μέλος, συμπληρώνει το ψηφοδέλτιο με άνεση χρόνου, όπου καταγράφει και τις δικές του προτάσεις/απόψεις, το εσωκλείει στον χωρίς ενδείξεις φάκελο, τον οποίο εσωκλείει στον αριθμημένο ταχυδρομικό, που αποστέλλει στην Εφορευτική Επιτροπή. Αυτή καταγράφει τους ληφθέντες φακέλους και τοποθετεί σε κάλπη τους περιεχόμενους (χωρίς ενδείξεις) φακέλους ψηφοφορίας. Στη συνέχεια, καταμετρά τις ψήφους, ανακοινώνει/αναφέρει τα αποτελέσματα στην Κεντρική Εφορευτική Επιτροπή και στη συνέχεια καταγράφει συγκεντρωτικά τα λοιπά στοιχεία των ψηφοδελτίων και τα διαβιβάζει αρμοδίως.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

Τα ιστορικά και οργανωτικά στοιχεία ελήφθησαν από την ιστοσελίδα της ΕΑΑΣ και την ισχύουσα νομολογία.

Είμαι απόλυτα πεπεισμένος, ότι το ΙΣΧΥΟΝ Nομικό Πλαίσιο, ΔΕΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ, ΑΡΑ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ και την επιστολική ψήφο και την εκλογή των Τοπικών Συμβουλίων.

Σκοπός μου δεν είναι η πρόκληση διενέξεων που εν τέλει παραπέμπουν στις ελληνικές καλένδες την επίτευξη οιασδήποτε λύσης. Αντίθετα, σκοπός είναι η αναζήτηση της βέλτιστης πρότασης και κατ’ επέκταση λύσης που θα επιτύγχανε την αναπροσαρμογή των πρακτικών σε σύγχρονες, οικονομικές και επωφελείς για το σύνολο.

Δεν αναφέρομαι προσωπικά σε κανένα Μέλος της ΕΑΑΣ του παρόντος ή του παρελθόντος. Οι αντιρρήσεις/σκέψεις δεν αφορούν πράξεις συγκεκριμένων ατόμων ή περιόδων.

Με χαρμολύπη ανακάλυψα εσχάτως, και αφού είχα υποβάλλει το παρόν για δημοσίευση στην Εθνική Ηχώ, ότι κατά το έτος 2003, με Πρόεδρο του ΔΣ της ΕΑΑΣ τον Αντγο εα Καλλεντερίδη Αλέξανδρο, πραγματοποιήθηκε Σύνοδος των Προέδρων των ΤΣ στην Αθήνα επί τριήμερο και  πολλά από τα στη σύνοδο αναφερθέντα στη ραδιοφωνική εκπομπή "Παλαίμαχοι" της ΙΜ Αθηνών, χονδρικά συμπίπτουν με απόψεις που παραπάνω εξέθεσα. Παρήλθαν ΔΕΚΑΤΡΙΑ έτη... Είναι προφανές ότι οι μεταρρυθμιστικές διεργασίες δεν είναι το φόρτε της Ενώσεώς μας...  

Δεν τρέφω αυταπάτες ότι όποιος επίμονα θελήσει να βρει αιχμές και υπονοούμενα στο κείμενο, μπορεί να μην τα καταφέρει, αλλά ΔΗΛΩΝΩ ΥΠΕΥΘΥΝΑ ότι τέτοιες πρακτικές και συμπεριφορές ουδέποτε στη ζωή (πολλώ δε μάλλον στην καριέρα) μου υιοθέτησα.


Αντιστράτηγος εα
Κων. Β. Κωνσταντάρας

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Ο Αντγος εα Κων. Β. Κωνσταντάρας (@K_Konstantaras) αποφοίτησε από τη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων το 1980 και αργότερα τη ΣΜΧ, τη Σχολή Αλεξιπτωτιστών, τη ΜΥΚ, το US Engineer Officers Basic Course, την Ανωτάτη Σχολή Πολέμου, το Command and General Staff College (Fort Leavenworth-ΗΠΑ) και τη ΣΕΘΑ. 
Υπηρέτησε σε Μονάδες και Ειδικές Μονάδες του ΜΧ, τη Σχολή ΠΖ, σε Σχηματισμούς, Επιτελεία και στη ΣΑ/ΕΕ, καθώς και Επιτελεία του ΝΑΤΟ. 
Διετέλεσε Υποδιοικητής Χερσαίων Δυνάμεων της NRF-14. 
Είναι Πρόεδρος του ΤΣ του Παραρτήματος ΕΑΑΣ Ημαθίας και μέλος της Πολιτιστικής Επιτροπής Φίλων του Παγκρατίου Αθλήματος.

Ανακοίνωση ΕΑΑΣ της 13 Νοε 2016

ΕΝΩΣΗ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΣΤΡΑΤΟΥ
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Χαριλάου Τρικούπη 18, 106 79,  Αθήνα
Τηλ.:  210 36 33 797  -  Τηλεομοιότυπο.:  210 362 14 10
Ιστοσελίδα: www.eaas.gr  E-mail: eaasgr@gmail.com
 
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η
 
Αρ. Πρωτ.: 19/2016
Αθήνα, 13 Νοεμβρίου 2016
 
     Φέρεται σε γνώση των μελών της ΕΑΑΣ ότι, τροποποιείται η παράγραφος 7 της ανακοίνωσης της ΕΑΑΣ με Α.Π 16/2016, που αφορά στη βράβευση των αριστούχων μαθητών της Β’ & Γ’ Λυκείου σχολικού έτους 2015-16 όπως παρακάτω:
<< 7. Το χρηματικό ποσό της βράβευσης που καθορίστηκε από το  ΓΕΣ είναι τριακόσια είκοσι (320,οο) ευρώ, παρά ταύτα όμως λόγω του περιορισμού της  Δγής του ΓΕΣ που αναγράφεται στην υποπαράγραφο 2γ της παρούσας, εφ’ όσον δεν διατεθεί εξ’ ολοκλήρου το απαιτούμενο ποσόν απ’ το ΓΕΣ, το ΔΣ της ΕΑΑΣ σε συνδυασμό και με την διαταγή διάθεσης του ΓΕΣ, θα αποφασίσει για τα περαιτέρω.>>
 
     Η τροποποίηση επέρχεται λόγω της εκ παραδρομής και άνευ της επιβαλλόμενης προσοχής και δεοντολογίας άσκησης κριτικής προς το ΓΕΣ.
 
    Η  ΕΑΑΣ του λοιπού θα είναι προσεκτικότερη στις κάθε είδους ανακοινώσεις/έγγραφά της και θα κινείται απολύτως στο πνεύμα της δεοντολογίας και του επιβαλλόμενου σεβασμού.
 
                                                    Εκ της ΕΑΑΣ
 
Δείτε εδώ την τροποποιημένη ανακοίνωση για τη βράβευση των αριστούχων μαθητών.


10 Νοεμβρίου 2016

ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΗΜΕΡΑΣ ΕΔ-ΑΠΟΣΤΡΑΤΟΥ-ΒΕΤΕΡΑΝΟΥ


ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ
ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ  
Ν. Π. Δ. Δ.
Γραφεία: Ι. Παπαρρηγοπούλου & Π.Π. Γερμανού
Πλατεία Κλαυθμώνος – 105 61 Αθήνα
Τηλ.: 210 33 10 430 –210  33 10 431 – FAX: 210 33 10 429
 
08- 11-2016
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η   ΥΠ.  ΑΡΙΘ. 7/16
 
1.-Μετά από πολυετείς προσπάθειες του Συντονιστικού Συμβουλίου των τριών Ενώσεων Αποστράτων , έγινε δεκτό από τον ΥΕΘΑ κ.Π.Καμμένο το αίτημα για θέσπιση της  Ημέρας του Αποστράτου/Βετεράνου.
2.-Στα πλαίσια αυτά εκδόθηκετροποποιήθηκε(*) η ΠαΔ 9-11/2012 από 28-09-2016 του Α/ΓΕΕΘΑ με την οποία καθορίζεται όπως ο εορτασμός της Ημέρας του Αποστράτου/Βετεράνου να πραγματοποιείται στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τον εορτασμό της Ημέρας των Ενόπλων Δυνάμεων την 21 Νοεμβρίου.
3.-Με την εν λόγω ΠαΔ ορίζονται τα ακόλουθα :
α.-Ως Βετεράνοι νοούνται όσοι έλαβαν μέρος σε πολεμικές επιχειρήσεις.(**)
β.-Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων θα περιλαμβάνει τις παρακάτω δραστηριότητες:
(1).-Συμμετοχή των Προέδρων των τριών Ενώσεων Αποστράτων καθώς και μικρής αντιπροσωπείας αποστράτων και Βετεράνων στην επίσημη Δοξολογία στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αθηνών.
(2).-Κατά την εκφώνηση το πανηγυρικού , μετά την δοξολογία , να γίνεται μνεία στην Ημέρα του Αποστράτου/Βετεράνου.
(3).-Κατάθεση στεφάνου στο Μ.Α.Σ. από τον Πρόεδρο του Συντονιστικού Συμβουλίου των τριών Ενώσεων Αποστράτων και από εκπρόσωπο των Βετεράνων.
(4).-Αναφορικά με τον εορτασμό στην λοιπή Χώρα , στις αντίστοιχες εκδηλώσεις που θα γίνουν σε πόλεις όπου υπάρχουν Παραρτήματα των Ενώσεων , θα υπάρχει συμμετοχή αποστράτων και Βετεράνων στην επίσημη δοξολογία και κατάθεση στεφάνου με ευθύνη της Περιφέρειας και του εκάστοτε ΑΔΦ.
4.-Πέραν των ανωτέρω προβλέπεται όπως με μέριμνα του Συντονιστικού Συμβουλίου των τριών Ενώσεων Αποστράτων λάβει χώρα στο Πολεμικό Μουσείο Αθηνών πανηγυρική εκδήλωση με ομιλία , έκθεση έργων τέχνης , λογοτεχνίας αποστράτων και Βετεράνων.
5.-Επειδή ο χρόνος προετοιμασίας για την εκδήλωση στο Πολεμικό Μουσείο Αθηνών την 21-11-2016 δεν επαρκεί , η εκδήλωση αυτή θα αρχίσει να εφαρμόζεται από  την 21-11-2017.
6.-Αναφορικά με τις εκδηλώσεις εκτός Αθηνών , η συμμετοχή και η κατάθεση στεφάνου , σε πόλεις όπου υπάρχουν Παραρτήματα πέραν της μίας Ένωσης Αποστράτων (ΕΑΑΣ-ΕΑΑΝ-ΕΑΑΑ) θα γίνεται με συνεννόηση των Παραρτημάτων όλων των Ενώσεων. 
 
Υποστράτηγος  .ε.α.       Ε.Δανιάς                      Πρόεδρος ΕΑΑΣ
Συνταγματάρχης ε.α. Ν.Καίσαρης                      Διευθύνων Σύμβουλος ΕΑΑΣ
Αντιναύαρχος   Π.Ν. ε.α. Σ.Περβαινάς Πρόεδρος ΕΑΑΝ και του  Συντονιστικού
Αντιπλοίαρχος (Ε) Π.Ν.ε.α. Γ.Γεωργακόπουλος  Διευθύνων Σύμβουλος ΕΑΑΝ
Αντιπτέραρχος (Ι) Π.Α. ε.α. Σ.Καββούρης            Πρόεδρος ΕΑΑΑ
Αντισμήναρχος (Ρ) Π.Α.ε.α. Ι.Κρανιάς                 Διευθύνων Σύμβουλος ΕΑΑΑ
 
Για την ακρίβεια
 
Ο Πρόεδρος του Συντονιστικού - Αντιναύαρχος Π.Ν.ε.α. Σ.Περβαινάς



ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΕΑΑΣ Παρ Ημαθίας:
(*) Διευκρινίζεται ότι η ΠαΔ 9-11 του ΓΕΕΘΑ, ΤΡΟΠΟΙΗΘΗΚΕ (Παράγραφος 2 της ανωτέρω ανακοινώσεως) και περιλαμβάνει πλέον τον προαναφερθέντα εορτασμό.
(**) Απομένει ο προσδιορισμός συγκεκριμένων επιχειρήσεων.