ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΣΤΡΑΤΟΥ

27 Απριλίου 2017

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΕΑΑΣ

Δημοσίευμα Focus: Στην Ελλάδα οι φτωχοί πληρώνουν τις μεταρρυθμίσεις


«Μόνον οι φτωχοί πληρώνουν για μεταρρυθμίσεις- Φορολογική αμνηστία και επιπλέον σύνταξη: οι ελίτ της Ελλάδας μπορούν ακόμη να σωρεύουν αφορολόγητο χρήμα». Αναφέρει, μεταξύ άλλων, το δημοσίευμα του περιοδικού FOCUS:
Ο αριστερός π/θ της Ελλάδας Αλ. Τσίπρας σκόπευε να καλέσει επιτέλους τους εύπορους της Ελλάδας να προσέλθουν στο ταμείο. Αυτό ήλπιζαν οι ψηφοφόροι του. Όμως ο Τσίπρας δεν εκπλήρωσε τις υποσχέσεις του. Τα δώρα των συντάξεων και οι φορολογικές ελαφρύνσεις πήγαν κυρίως σε πλουσίους.
Στο μέλλον οι Έλληνες, ακόμη και με μηνιαίο εισόδημα της τάξης των 450 ευρώ περίπου, θα καλούνται να πληρώνουν φόρο εισοδήματος. Μόνο για τα ψηλά εισοδήματα δεν αυξάνει η επιβάρυνση- το αντίθετο. Υπό τον αριστερό π/θ Αλ. Τσίπρα οι υπερπλούσιοι της Ελλάδας ωφελούνται ακόμη και από μία φορολογική αμνηστία- κι από ένα δώρο Χριστουγέννων, το οποίο στην πραγματικότητα είχε σχεδιαστεί για τους φτωχούς.
Για τους Έλληνες συνταξιούχους, το ότι με τα νέα μέτρα λιτότητας του π/θ Αλ. Τσίπρα τους κόβουν έως και μιάμιση σύνταξη, πρέπει να μοιάζει σαν κοροϊδία. Την ίδια στιγμή, από το συπληρωματικο επίδομα που παρουσιάστηκε ως δέκατη τρίτη σύνταξη, επωφελήθηκαν αποδεδειγμένα πολλοί πλούσιοι.
Δύο βουλευτές από το κυβερνητικό κόμμα εμφανίστηκαν τον Μάρτιο να έχουν εισπράξει, πέρα από την παχυλή βουλευτική τους αποζημίωση, και το έκτακτο επίδομα που στην πραγματικότητα αφορούσε τους συνταξιούχους με συντάξεις κάτω των 800 ευρώ. 
Στη συνέχεια αποδείχτηκε ότι και βουλευτές της αντιπολίτευσης εισέπραξαν την επιπλέον σύνταξη. 
Την εισφορά έλαβαν επίσης ο Υπουργός προστασίας του Πολίτη, Νίκος Τόσκας, καθώς και ο διευθυντής του νέου Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης.
Για τον λόγο που έγινε αυτό η κυβέρνηση είχε ταχέως έτοιμη μια εξήγηση. Οι συγκεκριμένοι πολιτικοί και δημόσιοι αξιωματούχοι είναι συνταξιούχοι. Στο πρόγραμμα για την πληρωμή των επιδομάτων δεν είχε ληφθεί υπόψη το ότι εκτός από συντάξεις μπορεί να υπάρχουν έσοδα κι από άλλες πηγές, όπως π.χ. έσοδα από κεφάλαια, βουλευτικές αποζημιώσεις ή μισθοί για παροχή υπηρεσιών σε άλλα κυβερνητικά πόστα. Αντιθέτως αυτοί που πραγματικά είχαν ανάγκη δεν συμπεριλήφθηκαν στο δώρο Χριστουγέννων, με το οποίο ο Τσίπρας πέτυχε μεγάλη απήχηση στην κοινή γνώμη.
Τα βάρη της φορολογίας ακίνητης περιουσίας έχουν μετατρέψει την Ελλάδα σε μία από τις ακριβότερες χώρες σ’ ό,τι αφορά την ιδιοκατοίκηση. Οι φόροι είναι υψηλότεροι απ’ ότι στη Γερμανία. Εξ ου και οι τιμές των κατοικιών σημειώνουν μεγάλη πτώση, κάτι που εκμεταλλεύονται ολοένα και περισσότεροι πλούσιοι αλλοδαποί, μη προερχόμενοι από κράτη της Ε.Ε. Το έτος 2016 αγόρασαν συνολικά στην Ελλάδα ακίνητα για πάνω από 250 εκατ. ευρώ. Το 2015 το αντίστοιχο ποσό ήταν μόλις 186 εκατ. ευρώ. Πολλοί Έλληνες δεν είναι σε θέση να πληρώνουν πια τις δόσεις των δανείων τους και τους φόρους για τα διαμερίσματά τους και κινδυνεύουν με κατασχέσεις. Ο Τσίπρας τους είχε υποσχεθεί ότι “καμία κατοικία δε θα περνούσε στα χέρια των τραπεζιτών”. Τώρα εισήγαγε τους πλειστηριασμούς- εξπρές για οφειλέτες.

Αντιθέτως, επιχειρηματίες μπορούν να ελπίζουν σε έκπτωση στα χρέη τους. Ένα νέο νομοθέτημα προβλέπει μάλιστα διαγραφή χρεών, κάτι που παλαιότερα εφαρμοζόταν σιωπηρά για υπερπλούσιους φορολογικούς οφειλέτες.
Επιχειρηματίες μπορούν να ελπίζουν, βάσει μιας νέας τροπολογίας σε διαγραφή του μισού των φορολογικών χρεών τους. Αυτό αφορά και τον φόρο προστιθέμενης αξίας. (…) 
Τα δισεκατομμύρια που θα λείψουν στο τέλος από τα κρατικά ταμεία λόγω αυτής της έκπτωσης θα αναζητηθούν από μικροοφειλέτες, από συνταξιούχους και ιδιωτικούς υπαλλήλους. 

Μελλοντικά Έλληνες με μηνιαίο εισόδημα της τάξης των 450 ευρώ μεικτά θα κληθούν να πληρώσουν φόρο εισοδήματος. Το μέτρο αυτό πλήττει κυρίως τα χαμηλά εισοδήματα. (…) Η μεγαλύτερη επιβάρυνση αφορά ετήσια εισοδήματα ύψους 9.000 ευρώ, οι οποίοι θα κληθούν να πληρώσουν 480 ευρώ τον χρόνο. 
Προς αντίστοιχη κατεύθυνση κινείται και η συνταξιοδοτική μεταρρύθμιση.
Τα μέτρα λιτότητας έχουν προκαλέσει από το 2010 και μετά σημαντικές περικοπές στις συντάξεις. (…) Με την νέα περικοπή οι Έλληνες συνταξιούχοι, πουν δεν έχουν καμία πρόσβαση στην αγορά εργασίας, θα επιβαρυνθούν με απώλειες στο εισόδημά τους που φτάνουν έως και το 65%. Την ίδια στιγμή, θα πρέπει να εκπληρώνουν στο ακέραιο λοιπές υποχρεώσεις του και τραπεζικά δάνεια. Στην αναπηρική σύνταξη η αναμενόμενη μείωση θα φτάσει το 35%.
Από τις νέες περικοπές των συντάξεων πλήττονται περίπου 900.000 άτομα. Παράλληλα με τις περικοπές στις συντάξεις, όμως, αυξάνονται οι δαπάνες για την υγεία λόγω των μεταρρυθμίσεων στην ιατροφαρμακευτική ασφάλιση.

Εκατομμύρια πολιτών δεν είναι σε θέση να πληρώνουν τις νέες αυξήσεις στους λογαριασμούς του ρεύματος. Στατιστικά στοιχεία κάνουν λόγο για αδυναμία του 40% των πελατών της ΔΕΗ να καλύψουν τις υποχρώσεις τους. Καρκινοπαθείς υποχρεώνονται να μεταβαίνουν για θεραπεία στην Τουρκία. Μπορεί ο Erdogan να έχει βλάψει τόσο τον τουρισμό της Τουρκίας, ωστόσο ο ιατρικός τουρισμός από την Ελλάδα διαρκώς αυξάνει.



23 Απριλίου 2017

ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΕΙΜΗΛΙΟ: Η ΕΚΘΕΣΗ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ ΤΟΥ ΔΚΤΟΥ ΤΟΥ ΟΧΥΡΟΥ ΝΥΜΦΑΙΑΣ

ΚΛΙΚ ΕΔΩ

Συγκλονιστικό ντοκουμέντο.
Οπλισμός, υλικά, προσωπικό, ενέργειες, μάχες, λιποταξίες, τραυματισμοί, θάνατοι...
ΑΙΩΝΙΑ ΤΟΥΣ Η ΜΝΗΜΗ

21 Απριλίου 2017

ΜΕΙΩΣΗ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ & ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ ΤΟΥ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ (Δ. Ζακοντίνος)

 Παρατηρείται ότι η διαμάχη μεταξύ των νυν & των πρώην Υπουργών Κοινωνικής Ασφάλισης σχετικά με την σχεδιαζόμενη περαιτέρω μείωση των συντάξεων εστιάζεται στην μέτρηση του αριθμού των περικοπών που έγιναν διαχρονικά ενώ σε κάθε περίπτωση τονίζεται απ' όλους η αναγκαιότητα τήρησης των μνημονίων που επέβαλλε την μείωσή τους.

Αν και είναι διαπιστωμένο ότι η εφαρμογή αυτής της πολιτικής προκάλεσε στην Κοινωνία & την Οικονομία της χώρας μείζονα προβλήματα που είναι γνωστά σε όλους, (τρόικα- κυβέρνηση & αντιπολίτευση) το ζητούμενο είναι γιατί αγνοείται επιδεικτικά το δεδομένο ότι η βιωσιμότητα του Ασφαλιστικού δεν είναι δυνατόν να εξασφαλισθεί μόνο από τις εισφορές των σημερινών εργαζομένων & αυτό γιατί δεν θα λαμβάνονται υπόψη:

> Τα Δημογραφικά στοιχεία που πιστοποιούν την εδώ & πολλά χρόνια μείωση των γεννήσεων & μοιραίως την αύξηση του αριθμού των ηλικιωμένων.
> Η αδυναμία της σημερινής Οικονομίας να απασχολήσει ενεργό πληθυσμό, πράγμα που επιβεβαιώνεται από το μεγάλο ποσοστό της ανεργίας (23,6%) αλλά & των νέων ατόμων (ιδιαίτερα των επιστημόνων) που συνεχώς μεταναστεύουν.
> Η ακολουθητέα Πολιτική της εσωτερικής υποτίμησης που συρρίκνωσε τις αμοιβές των εργαζομένων και κατά συνέπεια μείωσε έτι περισσότερο την δυνατότητα κάλυψης των αναγκών του Ασφαλιστικού.
> Η περιστασιακή απασχόληση (part time) & η μεγάλη σε έκταση εισφοροδιαφυγή.
> Ότι η ισοπέδωση των συντάξεων προς τα κάτω δημιουργεί προβληματισμό σε πολλούς από τους εργαζόμενους με υψηλές αποδοχές, για την χρησιμότητα παραμονής τους σε ένα ασφαλιστικό σύστημα που τους επιβαρύνει μη ανταποδοτικά, καθώς επιβάλλει ποσοστιαία καταβολή εισφορών σχετιζόμενη με το ύψος του εισοδήματος των, πράγμα που θα προκαλέσει την εκδήλωση σοβαρών αντιδράσεων.

Κατά συνέπεια, προκύπτει η αδήριτη ανάγκη να θεσπισθούν πρόσθετοι πόροι για την ενίσχυσή του (π.χ. έσοδα από την εκμετάλλευση αεροδρομίων, λιμένων κλπ).

Κάθε άλλη επιλογή θα "σκοντάφτει" συνεχώς σε μη ρεαλιστικές συγκρίσεις με τελικό αποτέλεσμα να οδηγηθεί σε περιθωριοποίηση και σε αδυναμία εκπλήρωσης των υποχρεώσεών προς τους πολίτες.

Παράλληλα η αντιμετώπιση του Ασφαλιστικού θα πρέπει να ειδωθεί και από διαφορετικό πρίσμα.

Οι σημερινοί συνταξιούχοι κατέβαλλαν διαχρονικά εισφορές προκειμένου να δημιουργήσουν αποθεματικό κεφάλαιο που θα επέστρεφε σ' αυτούς δια μέσου των καθορισμένων συντάξεων, το οποίο δανείζετο & διαχειρίζετο η Ελληνική Πολιτεία και ως εκ τούτου σε διασταλτική ερμηνεία οι δικαιούχοι αυτού του κεφαλαίου είναι "Πιστωτές" του Ελληνικού Κράτους.

Αυτό σήμαινε ότι εφόσον είχε υπάρξει χρηστή διαχείριση αυτού του κεφαλαίου, η καταβολή των συντάξεων δεν θα είχε εξάρτηση από τις εισφορές των σημερινών εργαζομένων, δεν θα επιβάρυνε τον Κρατικό προϋπολογισμό και ούτε θα συνδέετο σε θεωρητικό επίπεδο με μια υποτιθέμενη δυνητική ανάπτυξη.

Αν και τα παραπάνω απηχούν κάποια οπτιμιστική θεωρία στη σημερινή πραγματικότητα οι συνταξιούχοι που εμπιστεύτηκαν τις εισφορές τους στην Πολιτεία, όχι μόνο δεν μπορούν να διατηρήσουν την Κοινωνική τους θέση αλλά αντιμετωπίζουν & τεράστιες δυσκολίες στην εκπλήρωση των υποχρεώσεών τους πράγμα που έχει επιπτώσεις και στην Οικονομία .

Απέναντι λοιπόν στην ακολουθούμενη μέχρι σήμερα πολιτική μείωσης των συντάξεων μπορεί να αντιπαρατεθεί:
> Η Συνταγματική υποχρέωση της Πολιτείας να εγγυάται το εισόδημα των πολιτών.
> Το δεδομένο ότι η συνταξιοδοτική δαπάνη χρησιμεύει ως υποκατάστατο άλλων μορφών κοινωνικών δαπανών και είναι πασιφανές πόσοι νέοι χωρίς εργασία στην παρούσα φάση συντηρούνται από τις τωρινές συντάξεις.
> Το Πρώτο Πρόσθετο Πρωτόκολλο (ΠΠΠ) της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) που η νομολογία του Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ΔΑΔ) δημιουργεί τις συνθήκες προστασίας του επιπέδου διαβίωσης των συνταξιούχων.
> Το δεδομένο ότι για να μην προκύψει Πιστωτικό γεγονός, το Ελληνικό Κράτος αποφάσισε να εκπληρώνει τις υποχρεώσεις του μόνο προς τους Διεθνείς πιστωτές η ασυνέπεια, στην μη εκπλήρωση των υποχρεώσεών του προς τους Έλληνες "Πιστωτές" δημιουργεί μείζων θέμα που δεν είναι μόνο ηθικής τάξεως αλλά μπορεί να χαρακτηρισθεί ουσίας .

Κατά συνέπεια & για να μην μακρηγορούμε θα πρέπει να αντιληφθεί η Ελληνική Πολιτεία ότι είναι αναγκαίο όσο ποτέ, να αλλάξει την Πολιτική που επιβάλλει την λιτότητα & την συρρίκνωση των εισοδημάτων όχι μόνο για την βιωσιμότητα του Ασφαλιστικού που άμεσα πρέπει να βρεθεί λύση αλλά & της Ελληνικής Οικονομίας & Κοινωνίας γενικότερα & μπορεί να στηριχθεί στο αξίωμα της Οικονομικής επιστήμης ότι καμμία ουσιαστική ανάπτυξη και παραγωγική επένδυση δεν γίνεται σε χώρα που η Κοινωνία της συνεχώς φθίνει.

Απρίλιος 2017
Δημήτρης Α. Ζακοντίνος
Οικονομολόγος-ΜCs Στρατηγικές σπουδές
Μέλος & τ. Αντιπρόεδρος ΕΛΙΣΜΕ


ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗ ΕΑΣ



Δελτίο Τύπου της 21 Απριλίου 2017

Γνωρίζουμε στα Μέλη μας (και όλους τους συνταξιούχους του Δημοσίου) μετά την Απόφαση 244/2017 του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ότι αφού συνεκτιμήσαμε τις απόψεις διαφόρων νομικών γραφείων, όπως αυτές αναφέρονται στον ιστότοπό μας, στη σελίδα (tab) «ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ» και συγκεκριμένα στο τμήμα «ΙΣΤΟΡΙΚΟ», (https://drive.google.com/file/d/0B-gpFu267pIiNk95RWlVOXZGb2c/view), καταλήξαμε ότι:
α) Με την παραπάνω Απόφαση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, κρίθηκε ότι οι διατάξεις των άρθρων: 38 του Ν 3863/ 2010, 11 του Ν 3865/2010 και συνακόλουθα των διατάξεων των άρθρων 44 §10 του Ν 3986/2011 και 2 §13 του Ν 4002/2011 ως προς την επιβολή (και την αύξηση) της ΕΑΣ εις βάρος των συνταξιούχων του Δημοσίου, αντίκεινται στο Σύνταγμα.
β) Η Απόφαση 244/2017 του ΕλΣυν είναι εφαρμοστέα από 9-2-2017.
γ) Οι απαιτήσεις για επιστροφή των αχρεωστήτως παρακρατηθέντων ποσών της εισφοράς αυτής αρχίζουν από την επομένη δημοσίευσης της απόφασης, ήτοι από 9-2-2017.
δ) Συνίσταται 3μηνη αναμονή για εκδήλωση τυχόν ενεργειών του Δημοσίου.
ε) Οι κρατήσεις που γίνονται σε κάθε συνταξιούχο, αναφέρονται στο Αναλυτικό Φύλλο Μηνιαίας Σύνταξης καθενός.

Μετά τα παραπάνω και προκειμένου να είμαστε έτοιμοι να αντιδράσουμε στη διαφαινόμενη μη-συμμόρφωση της Διοικήσεως (δεν έχει εκδοθεί ακόμη Νόμος ή Υπουργική Απόφαση ή Εγκύκλιος),

ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΑ ΜΕΛΗ ΜΑΣ

Να συμπληρώσουν και να υποβάλλουν (εν όψει των ατομικών υποχρεώσεων του θέρους) στο Παράρτημα την προτεινόμενη αίτηση διακοπής παρακράτησης και επιστροφής των αχρεωστήτως παρακρατηθέντων ποσών της ΕΑΣ, ώστε οι αιτήσεις να αποσταλούν συγκεντρωτικά στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους αμέσως μετά την ανάρτηση στο διαδίκτυο των φύλλων συνταξιοδότησης μηνός Ιουνίου 2017, εφόσον μέχρι τότε δεν έχει συμμορφωθεί η Κυβέρνηση με την Απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Η υποβολή της αίτησης που προτείνουμε, είναι το πρώτο βήμα των ενδεδειγμένων ενεργειών και υποστηρίζει τα επόμενα (υποβολή Ένστασης και στη συνέχεια Αγωγής).

Παράδειγμα εντύπου αιτήσεως διατίθεται στη σελίδα (tab) «ΕΝΤΥΠΑ» του Ιστοτόπου μας και στα Γραφεία του Παραρτήματος.

20 Απριλίου 2017

Συνταξιοδοτικό και Ασφαλιστικό ΕΔ (από τη ιστοσελίδα της ΕΑΑΣ)

Συνταξιοδοτικό και Ασφαλιστικό ΕΔ: Τα λάθη, οι παραλείψεις και τι πρέπει να γίνει
Γράφει: ο Απόστολος Παπαδόπουλος Υπτγος ε.α.

 
Με αφορμή διάφορες ανακοινώσεις των συνδικαλιστικών οργανώσεων των εν ενεργεία Στρατιωτικών καθώς και των θεσμικών και μη ενώσεων των εν αποστρατεία στελεχών σχετικά με το ασφαλιστικό-συνταξιοδοτικό τους θέμα,θα ήθελα να κάνω ορισμένες διαπιστώσεις και να καταθέσω τις απόψεις -θέσεις-προτάσεις μου για το μείζον αυτό θέμα.

ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ
Από τις μέχρι σήμερα ανακοινώσεις-προτάσεις των εν λόγω συλλογικοτήτων προκύπτει ότι

α.Το ενδιαφέρον τους για το θέμα αυτό εξαντλείται στο ποια οργάνωση-ένωση θα έχει τη μεγαλύτερη εκπροσώπηση στις επιτροπές και τα συμβούλια του ΕΝΙΑΙΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ (Ε.Φ.Κ.Α.)

β.Αγνοούν, ως φαίνεται,καθόσον δεν τους επικαλούνται, τους λόγους για τους οποίους τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων ΟΥΔΕΠΟΤΕ εντάχθηκαν στην κοινωνική ασφάλιση αλλά υπήγοντο διαχρονικά και μέχρι την ψήφιση του νόμου 4387/2016 σε ειδικό συνταξιοδοτικό καθεστώς.

γ.Δεν γνωρίζουν σε βάθος το καθεστώς της κοινωνικής ασφάλισης που ισχύει στη χώρα μας τουλάχιστον από το 1950,και σύμφωνα με το οποίο η κοινωνική ασφάλιση αποτελείται από δύο φορείς, ένα φορέα κύριας σύνταξής και έναν επικουρικής σύνταξης. Έτσι κάθε απασχολούμενος στο δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα ασφαλίζεται ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ και στους δύο αυτούς φορείς.

δ.Συνακόλουθα δεν τους απασχόλησε το γεγονός ότι μέχρι σήμερα τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων δεν έχουν ασφαλιστεί σε φορέα επικουρικής σύνταξης. Γιατί άραγε; Οφείλεται αυτό σε παράλειψη της πολιτείας ή έχει να κάνει με τη νομική φύση της αποστολής και του έργου που επιτελούν και κατ’ επέκταση με το νομικό χαρακτήρα των αποδοχών και της σύνταξης τους ;

ε.Πιστεύουν ότι " Με άτυπα όργανα των εν ενεργεία και αποστρατεία στελεχών,υπό την ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΟΥ Ε.Φ.Κ.Α" θα αντιμετωπίσουν το μείζον αυτό θέμα.

στ.Διατυπώνουν απόψεις ,που δεν αντέχουν σε κριτική όπως ότι "Η ΓΔΟΣΥ/ΥΠΕΘΑ εκπροσωπεί τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων". Προφανώς κάτι άλλο ήθελαν να πουν ,που αν το αποτολμούσαν ,θα έθετε εν αμφιβόλω την ανάγκη ύπαρξης και λειτουργίας τόσο της ομοσπονδίας που έχει την άποψη αυτή όσο και των νεοσύστατων συνδικαλιστικών οργανώσεων του χώρου.

ΑΠΟΨΕΙΣ-ΘΕΣΕΙΣ

α.Κατά τη γνώμη μου τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων έπρεπε να εξαιρεθούν από τις διατάξεις του νόμου 4387/2016 γιατί η σύνταξή τους δεν έχει κοινωνικό χαρακτήρα και γι’ αυτό άλλωστε ουδέποτε ίσχυσαν γι’ αυτά οι διατάξεις του κοινωνικοασφαλιστικού συστήματος όπως αυτό διαμορφώθηκε και λειτούργησε τουλάχιστον από το 1950 μέχρι σήμερα.

β.Οι αποδοχές των στελεχών των Ε.Δ δεν αποτελούν προιόν συλλογικών διαπραγματεύσεων όπως αυτό συμβαίνει με τους άλλους εργαζόμενους, αλλά καθορίζονται μονομερώς υπό της πολιτείας. Το ίδιο συμβαίνει και με τους φορείς ασφάλισής τους. Αυτό γίνεται γιατί στερούνται συνδικαλιστικής εκπροσώπησης καθόσον η φύση της αποστολής τους δεν επιτρέπει κάτι τέτοιο καθώς και για τους λόγους που διαλαμβάνονται στο σκεπτικό της υπ’ αριθμόν 2192/2014 αποφασεως της ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας,που νομίζω παρέλκει να αναφέρω.

γ.Κατ’ ακολουθία και η σύνταξή τους ,ως ποσοστό των αποδοχών τους δεν έχει τον κοινωνικό χαρακτήρα που απαιτεί το κοινωνικοασφαλιστικό μας σύστημα και γι’αυτό ο εργοδότης-πολιτεία έκρινε διαχρονικά και μέχρι σήμερα ότι η σύνταξη των στελεχών των Ε.Δ προσιδιάζει περισσότερο με τιμητική κατ’ απονομή σύνταξη και όχι με κοινωνική παροχή και δεν ενέταξε τα στελέχη αυτά σε φορέα επικουρικής ασφάλισης.

δ.Το θέμα της ασφάλισης των στελεχών των Ε.Δ σε φορέα επικουρικής σύνταξης αντιμετωπίστηκε και το 1992 κατά τη συζήτηση του Ν 2084/1992,με τον οποίον καθορίστηκαν ενιαίες διατάξεις σχετικά με την επικουρική σύνταξη (Μέχρι τότε οι φορείς επικουρικής σύνταξης, τα λεγόμενα ταμεία αρωγής λειτουργούσαν με διαφορετικές το καθένα διατάξεις τόσο ως προς τις εισφορές όσο και ως προς τις παροχές.) . Η τότε πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ μετά από διαβούλευση με τη στρατιωτική όμοια και σε συνεργασία με τον Υπουργό Υγείας Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων έκριναν και αυτό έγινε αποδεκτό από το Υπουργικό Συμβούλιο και τη Βουλή ότι η κοινωνική ασφάλιση δεν ταιριάζει στη φύση της αποστολής και του έργου των στελεχών των Ε.Δ και έτσι τα στελέχη αυτά δεν εντάχθηκαν σε φορέα επικουρικής ασφάλισης που ήταν πλέον υποχρεωτικός για τους προσλαμβανόμενους από 1/1/1993.

ε.Αίφνης με το Ν 4687/2016 τα στελέχη των Ε.Δ εντάχθηκαν στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (Ε.Φ.Κ.Α) χωρίς η σύνταξή τους να έχει κοινωνικό χαρακτήρα και μάλιστα σε μειονεκτική θέση έναντι των άλλων ασφαλισμένων (φτωχοί συγγενείς) και τούτο για τους εξής λόγους .

(1) Ένας δημόσιος ή ιδιωτικός υπάλληλος που προσλαμβάνεται σήμερα ασφαλίζεται στον Ε.Φ.Κ.Α για κύρια και επικουρική σύνταξη ,ενώ ένας στρατιωτικός που κατατάσσεται επίσης σήμερα ασφαλίζεται μόνο για κύρια σύνταξη. Πού είναι οι ενιαίες διατάξεις που ευαγγελίζεται ο εν λόγω νόμος;

(2) Ομοίως ένας δημόσιος-ιδιωτικός υπάλληλος λαμβάνει από τον Ε.Φ.Κ.Α κύρια και επικουρική σύνταξη ,ενώ ένας στρατιωτικός μόνο κύρια. Ποιό ήταν το λάθος ή το έγκλημα που διέπραξε ο τελευταίος;

(3) Υπάρχει μείζον πρόβλημα με το ποσοστό αναπλήρωσης της ανταποδοτικής σύνταξης. Με δεδομένο ότι ένας δημόσιος υπάλληλος εγκαταλείπει τον εργασιακό βίο μόνο με αίτησή του ή με τη συμπλήρωση του 67ου έτους της ηλικίας του,ενώ ο στρατιωτικός κρίνεται κατ ‘ έτος ,έχει όριο ηλικίας σε κάθε βαθμό και πάντοτε αποστρατεύεται χωρίς τη θέλησή του πολύ νωρίτερα από τη συμπλήρωση του 67ου έτους της ηλικίας του .Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η ανταποδοτική σύνταξη του στρατιωτικού να υπολείπεται κατά πολύ αυτής του δημοσίου υπαλλήλου.(πχ στρατιωτικός με 40 συντάξιμα χρόνια έχει ποσοστό αναπλήρωσης 42,80% ενώ δημόσιος υπάλληλος με 47 χρόνια 56,80 % ήτοι 32,71% μεγαλύτερη ανταποδοτική σύνταξη.)

στ. Τέλος ,το ότι μόνο η κύρια σύνταξη των στελεχών των Ε.Δ εντάχθηκε στον Ε.Φ.Κ.Α ,ενώ τα άλλα ταμεία τους παρέμειναν στην αρμοδιότητα του Υπουργού Εθνικής Αμυνας, αφήνει περιθώριο για επανεξέταση του όλου θέματος. Εδώ θέλω να σημειώσω,με έμφαση,ότι ΜΟΝΟΣ αρμόδιος να τοποθετηθεί για το ασφαλιστικό-συνταξιοδοτικό των στελεχών των Ε.Δ είναι ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας και ουδείς έτερος..Θα ήταν λάθος η εμπλοκή οποιουδήποτε άλλου Υπουργού .Πιστεύω ότι μόνο κακό έκαναν οι διάφορες επισκέψεις και τα τραπεζώματα σε άλλους Υπουργούς από αρμόδιους και αναρμόδιους εκπροσώπους των Στρατιωτικών..Επαναλαμβάνω ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας οφείλει να πάρει θέση ,όπως έκαναν και οι προκάτοχοι του .

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Θα κλείσω την παρέμβασή μου αυτή με μία και μόνη ,πρακτική κατά τη γνώμη μου, πρόταση. Η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού, που έχει τη δυνατότητα να καλύψει τη σχετική δαπάνη ,να ζητήσει από ειδικούς επί του θέματος (καθηγητές πανεπιστημίου ή εργατολόγους ) τη σύνταξη μελέτης με αντικείμενο τη διαχρονική πορεία του ασφαλιστικού- συνταξιοδοτικού θέματος των στελεχών των Ε.Δ .Το πόρισμα της μελέτης θα πρέπει να απαντά στα εξής ερωτήματα:

α.Εάν καλώς τα στελέχη των Ε.Δ. εξαιρέθηκαν από την κοινωνική ασφάλιση ,όπως αυτή διαμορφώθηκε και λειτουργεί μέχρι σήμερα.

β.Σε καταφατική απάντηση ,με ποιο τρόπο μπορούν να απεμπλακούν από τον Ε.Φ.Κ.Α και να επανέλθουν στο προηγούμενο καθεστώς.

γ.Σε αρνητική,ποιος ευθύνεται γι αυτό,εάν πρόκειται για παραλειψη του εργοδότη-πολιτείας και τι μπορεί να γίνει..

Αντίγραφο της μελέτης αυτής να υποβληθεί από το Διοικητικό συμβούλιο της Ε.Α.Α.Σ, στον Υπουργό Εθνικής Άμυνας σε ειδική προς τούτο συνάντηση. Το θέμα αυτό πρέπει να λυθεί είτε με τον ένα είτε με τον άλλο τρόπο .Είτε δηλαδή θα επανέλθουμε στο προηγούμενο καθεστώς ή αν παραμείνουμε στον Ε.Φ.ΚΑ,θα παραμείνουμε με ίσους όρους ήτοι με εξασφάλιση επικουρικής σύνταξης. .Με ποιο τρόπο θα γίνει αυτό αρμόδιος να το αποφασίσει-επιλύσει είναι ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας.

ΕΠΙΛΟΓΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ

Η παιδεία που λαμβάνουν τα στελέχη των Ε.Δ, στις Στρατιωτικές παραγωγικές σχολές είναι αγωγή για ηρωικό τρόπο ζωής. Το ηρωικό στοιχείο επομένως είναι το κύριο χαρακτηριστικό γνώρισμα του αξιώματος , όπως του επαγγέλματος είναι το οικονομικό και του λειτουργήματος το κοινωνικό. Κατά συνέπεια όποια λύση και αν δοθεί ,είτε δηλαδή βαρύνει το ηρωικό στοιχείο και επανέλθει το προηγούμενο συνταξιοδοτικό καθεστώς,είτε κυριαρχήσει το οικονομικό στοιχείο και επέλθει πλήρης ένταξη των στελεχών στην κοινωνική ασφάλιση (κύρια και επικουρική σύνταξη) το ηρωικό στοιχείο ως κύριο χαρακτηριστικό γνώρισμα των Ελλήνων Αξιωματικών θα κυριαρχεί στην ψυχή ,το μυαλό και την καρδιά τους.

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΑ

1.Τα κύρια χαρακτηριστικά της επικουρικής ασφάλισης είναι: Εισφορές 6% επί των συνταξίμων αποδοχών (3% ο εργοδότης ,3% ο εργαζόμενος) και παροχές(σύνταξη) 20% επί των συνταξίμων αποδοχών.(Με το Ν 4387/2016 επήλθαν μικρές τροποποιήσεις)

2.Το Μετοχικό ταμείο Στρατού ΔΕΝ είναι φορέας επικουρικής σύνταξης αφ’ ενός μεν γιατί δεν έχει τα παραπάνω χαρακτηριστικά, αφ’ ετέρου δε γιατί το 70% των μερισματούχων του (Ελληνική Αστυνομία) είναι ασφαλισμένοι σε άλλο φορέα επικουρικής σύνταξης (ΤΕΑΠΑΣΑ) και σύμφωνα με το Ν 2084/1992 απαγορεύεται η ασφάλιση σε περισσότερους του ενός τέτοιους φορείς και επί πλέον γιατί δεν είναι και το Μετοχικό ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων. κ.λ.π,κ.λ.π .

3.Είναι αλήθεια ότι η πρόσφατη θεσμοθέτηση του συνδικαλισμού στις Ε.Δ.,αλλοιώνει λίγο την ξεκάθαρη εικόνα και αποδυναμώνει ορισμένα επιχειρήματα. Μόνο τυχαίο θα πρέπει να θεωρηθεί το γεγονός ότι η ψήφιση του σχετικού νόμου έγινε μόλις δύο μήνες μετά την ψήφιση του Ν 4387/2016. Δεν μπορώ να σκεφθώ τίποτα άλλο. Επίσης δεν μπορώ να αποφύγω τον πειρασμό να μην αναφέρω ένα φανταστικό σενάριο,που μπορεί να μην είναι και τόσο φανταστικό. Η Ε.Α.Α.Σ, υποβάλει στον Υπουργό την "Α" σχετική πρότασή της , επιστημονικά πλήρως τεκμηριωμένη. Ο Υπουργός , επειδή το θέμα αφορά και τα εν ενεργεία στελέχη είναι υποχρεωμένος να ζητήσει και τη γνώμη του συνδικαλιστικού τους φορέα. Αν η πρόταση του τελευταίου είναι "Β", τι θα κάνει ο Υπουργός; Έξυπνος τρόπος να παραπεμφθεί το θέμα στις καλένδες. Παράπλευρες παρενέργειες θα παρατηρήσει κάποιος ,αφού οι κύριες και σημαντικότερες εντοπίζονται στον επιχειρησιακό τομέα των Ενόπλων Δυνάμεων. Πως είναι δυνατόν μια μειοψηφία στελεχών ,συνδικαλιστικά οργανωμένη, να αποφασίζει για τις τύχες της πλειοψηφίας θα διερωτηθεί κάποιος άλλος .Ας οργανωθεί συνδικαλιστικά και η πλειοψηφία θα απαντήσει ένας τρίτος. Και αν στην πλειοψηφία πρυτανεύει το ηρωικό στοιχείο, ο ηρωικός τρόπος ζωής, που δεν συμβιβάζεται με τον συνδικαλισμό στο χώρο των Ενόπλων Δυνάμεων,τι γίνεται, αντιτείνει τέταρτος.
Μύλος απαντώ εγώ.






ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΟΡΤΑΣΜΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ


 Ενημερώνουμε ότι, λόγω του τριήμερου πένθους των Ενόπλων Δυνάμεων, ο εορτασμός του Αγίου Γεωργίου θα πραγματοποιηθεί με την τέλεση του θρησκευτικού τελετουργικού μόνο, χωρίς επιδείξεις οπλικών συστημάτων και μέσων και με την παρουσία μόνο του προσωπικού των Στρατοπέδων!


ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΦΘ

Σας ενημερώνουμε ότι από 1/6/2016 λειτουργεί νέο κατάστημα (Στρατιωτικό Φαρμακείο) στο χώρο του νέου 424 ΓΣΝΕ με σκοπό τη καλύτερη εξυπηρέτηση των ασθενών που επισκέπτονται το Στρατιωτικό Νοσοκομείο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα στη Θεσσαλονίκη να λειτουργούν πλέον δύο Στρατιωτικά Φαρμακεία, ένα στο χώρο του παλαιού 424 ΓΣΝΕ (Γρηγορίου Λαμπράκη 3) και ένα στο νέο 424 ΓΣΝΕ ( περιοχή Ευκαρπίας).

Για την καλύτερη εξυπηρέτησή σας, ανακοινώνεται ότι:

Το φαρμακείο στο ΝΕΟ 424 ΓΣΝΕ θα παραμείνει κλειστό λόγω προγραμματισμένης απογραφής τετραμήνου, από 2-5-2017 μέχρι και 8-5-2017 (5 εργάσιμες ημέρες).

Το φαρμακείο στο ΠΑΛΑΙΟ 424 ΓΣΝΕ θα παραμείνει κλειστό λόγω προγραμματισμένης απογραφής τετραμήνου, από 21-4-2017 μέχρι και 28-4-2017 (6 εργάσιμες ημέρες)

Παρακαλούμε για την ενημέρωση όλων με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση και την αποφυγή προβλημάτων  κατά την διάρκεια των απογραφών.

10 Απριλίου 2017

ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΠΑΡΑΘΕΡΙΣΜΟΥ ΚΑΑΥ 2017




Γνωστοποιείται στα Μέλη μας, ότι από 10.00ω της 10 Απριλίου μέχρι την 13.30ω της 13 Απριλίου 2017, γίνονται δεκτές οι αιτήσεις παραθερισμού στο ΚΑΑΥ Λεπτοκαρυάς για το έτος 2017.

Οι ημερομηνίες είναι αποκλειστικές. Αιτήσεις πέραν των προθεσμιών δεν λαμβάνονται υπόψη και απορρίπτονται. Η υποβολή των αιτήσεων γίνεται αυτοπροσώπως από το δικαιούχο ή από νόμιμα εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό του.

Για την υποβολή των αιτήσεων, είναι απαραίτητα τα παρακάτω ΠΡΩΤΟΤΥΠΑ δικαιολογητικά:
Α. Δελτίο αστυνομικής ταυτότητας.
Β. Δελτίο ταυτότητος ΕΑΑΣ.
Γ. Πρόσφατο πιστοποιητικό (το πολύ 3μήνου) οικογενειακής καταστάσεως.
Δ. Πρόσφατο αποδεικτικό (το πολύ 3μήνου) διαμονής στην Ημαθία. (πχ λογαριασμό ΔΕΚΟ, Τηλεφωνίας, Υδρεύσεως ή Αστυνομίας κλπ).

Ομοίως τα προαιρετικά προσκομιζόμενα δικαιολογητικά αναλόγως ειδικών συνθηκών (αναπηρίας, ανάγκης λουτροθεραπείας, δικαστικών αποφάσεων για Γονεϊκή Μέριμνα σε μονογονεϊκή οικογένεια, βεβαιώσεις σπουδών κλπ) πρέπει να είναι σε ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ.

Η επικύρωση των αντιγράφων όλων των δικαιολογητικών που θα τηρηθούν από την Επιτροπή Μοριοδότησης, θα γίνει από το Παράρτημα, σύμφωνα με το Ν. 4250/2014, Άρθρο 1, παράγραφο 2α (Περίπτωση «ΝΠΔΔ μη χρηματοδοτουμένων τουλάχιστον κατά 50% του προϋπολογισμού τους από τον κρατικό προϋπολογισμό»). Τα πρωτότυπα έγγραφα, δυνατό να επιστρέφονται στους κατόχους.

Περισσότερες λεπτομέρειες στην παρουσία μας στο Διαδίκτυο (Blogspot, Facebook page, Twitter) και τα Γραφεία μας τις εργάσιμες ώρες (καθημερινές 10.00 έως 14.00).


Για το Τοπικό Συμβούλιο
Αντγος εα Κων. Β. Κωνσταντάρας, Πρόεδρος
Ανχης εα Ιωάννης Πανταζής, Γραμματέας
μαθίαΗμαθία

07 Απριλίου 2017

Ηλεκτρονική πύλη διαδικτυακών υπηρεσιών ΓΕΣ για αποστράτους

Το ΓΕΣ λειτουργεί ήδη, μια εξαιρετική πύλη πρόσβασης σε πληροφορίες και προσφορές, μεγάλου ενδιαφέροντος.

Η πρόσβαση γίνεται από τη διεύθυνση:   https://bebeosis.army.gr

Απαραίτητοι κωδικοί πρόσβασης:
ΑΦΜ
ΑΜΚΑ
Αριθμός Φακέλου ΕΚΟΕΜΣ


05 Απριλίου 2017

Μηνιαία Αναλυτικά Φύλλα Ενημέρωσης ΜΤΣ



2017, Απρίλιος 4 - 3:35μμ

Το ΜΤΣ, στο πλαίσιο της προσπάθειας που καταβάλλει για συνεχή βελτίωση των παρεχόμενων στους μερισματούχους διαδικασιών, μείωση της γραφειοκρατίας, επιτάχυνση των εργασιών που εκτελεί με τη συνδρομή της τεχνολογίας, ενημερώνει τους δικαιούχους του μερίσματος, ότι έχει ενεργοποιηθεί η δυνατότητα λήψης των Αναλυτικών Φύλλων Ενημέρωσης για την μηνιαία καταβολή του μερίσματος, ξεκινώντας από τον Απρίλιο 2017, μέσω διαδικτυακής εφαρμογής, η οποία αναπτύχθηκε από το  Κέντρο Πληροφορικής Υποστήριξης Ελληνικού Στρατού (ΚΕΠΥΕΣ) και φιλοξενείται στον ιστότοπο του Γενικού Επιτελείου Στρατού.
Οι ενδιαφερόμενοι εισέρχονται μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης https://bebeosis.army.gr επιλέγοντας τον σύνδεσμο «ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ» και χρησιμοποιώντας ως διαπιστευτήρια ταυτοποίησης και αυθεντικοποίησης τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ), τον Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ) καθώς και τον Αριθμό Φακέλου τους (από την Πράξη Απονομής Μερίσματος ή από τη Βεβαίωση για φορολογική χρήση οποιουδήποτε προηγούμενου έτους).
Το μηνιαίο αναλυτικό φύλλο περιέχει:
α. Ανάλυση της εκάστοτε τρέχουσας καταβολής μερίσματος.
β. Ανάλυση της αναδρομικής καταβολής μερίσματος για όσους λαμβάνουν αναδρομικά.
γ. Σύνολα του τρέχοντος και του αναδρομικού μερίσματος.
δ. Πλήρη ανάλυση των διενεργούμενων κρατήσεων με σύντομη σχετική αναφορά στις διατάξεις από τις οποίες προβλέπονται.
ε. Πλήρη ανάλυση των επιστρεφόμενων κρατήσεων για όσους δικαιούνται επιστροφής.
στ.Πλήρη ανάλυση του υπολοίπου των οφειλών για όσους υπάρχουν οφειλές.
ζ. Στο πεδίο Παρατηρήσεις, θα υπάρχει σύντομη ενημέρωση, όταν αυτό κρίνεται αναγκαίο, για παράδειγμα, σε περίπτωση διαφοροποίησης των παραμέτρων που καθορίζουν το ύψος της δικαιούμενης καταβολής μερίσματος ή των διενεργούμενων επί αυτής κρατήσεων, ή ακόμη και πληροφόρηση για την αμέσως επόμενη προγραμματισμένη πληρωμή.
Πλέον των ανωτέρω, το Αναλυτικό Φύλλο, περιέχει χρήσιμες πληροφορίες αναφορικά τόσο με τον αριθμό λογαριασμού στον οποίο πιστώνεται η καταβολή μερίσματος όσο και με το Τραπεζικό Ίδρυμα που τηρείται αυτός και φυσικά πληροφόρηση για την ημερομηνία εντολής πίστωσης των λογαριασμών.

Σύνδεσμος για την πρόσβαση στην εφαρμογή, υπάρχει τόσο στην πρώτη σελίδα του ιστότοπου του Γενικού Επιτελείου Στρατού http://army.gr όσο και στην αντίστοιχη του Μετοχικού Ταμείου Στρατού https://mts.army.gr/.

Τέλος, τονίζεται, ότι τα ως άνω Μηνιαία Αναλυτικά Φύλλα, τα οποία θα αναρτώνται κατά το τελευταίο δεκαήμερο εκάστου μηνός, έχουν μόνο ενημερωτικό χαρακτήρα.
                                                                 Υπτγος Ιωάννης Αζναουρίδης
                                                                     ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

02 Απριλίου 2017

ΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ ΕΚΟΕΜΣ ΕΤΟΥΣ 2016

ΤΟ ΜΤΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΕΙ ΤΗΝ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΒΕΒΑΙΩΣΕΩΝ ΕΤΟΥΣ 2016 ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ


ΑΝΑΒΙΩΣΗ ΜΑΧΗΣ ΡΟΥΠΕΛ: 14 ΜΑΪ 2017





Γνωστοποιούμε στα Μέλη και τους Φίλους μας, μετά την αξέχαστη περυσινή εμπειρία, ότι: Την Κυριακή, 14 Μαΐου 2017, το Παράρτημα θα εκδράμει, με αυθημερόν επιστροφή, στο Ρούπελ για να παρακολουθήσουμε την αναβίωση της επικής μάχης του Απριλίου του 1941 εναντίον των δυνάμεων του Άξονα.

Στη φετινή διοργάνωση θα πραγματοποιήσουν επίδειξη και οι πολυβραβευμένες ομάδες επιδείξεων F-16 «ΖΕΥΣ» και Τ-6 «ΔΑΙΔΑΛΟΣ» της Πολεμικής μας Αεροπορίας. Το θέαμα θα είναι ανεπανάληπτο και λίγοι οι τυχεροί που θα μπορέσουν να το παρακολουθήσουν. Ο Δήμος Σιντικής που διοργανώνει την εκδήλωση, έχει ανεβάσει στο YouTube (https://youtu.be/RwpdJgFl8N4) φιλμάκι για την προώθηση της εκδήλωσης, ενώ περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βλέπετε στη σελίδα μας στο Facebook και στον Ιστότοπο: WWW.ROUPEL1941.INFO

Θα αναχωρήσουμε πρωινές ώρες, για να φθάσουμε στο Ρούπελ πριν τις 10:00ω, αφού προβλέπεται κοσμοσυρροή μεγαλύτερη της περυσινής. Μετά την περιήγηση και τα δρώμενα, θα γευματίσουμε στην περιοχή και θα επιστρέψουμε αργά το απόγευμα.

Δηλώσεις συμμετοχής στα γραφεία του Παραρτήματος, καθημερινά 11:00 έως 13:30, από 3 Απρ μέχρι 5 Μαΐου 2017. Προτεραιότητα έχουν τα Μέλη, αλλά μπορούμε να φιλοξενήσουμε και αριθμό Φίλων.


Για το Τοπικό Συμβούλιο
Αντγος εα Κων. Β. Κωνσταντάρας, Πρόεδρος
Ανχης εα Ιωάννης Πανταζής, Γραμματέας