ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΣΤΡΑΤΟΥ

05 Φεβρουαρίου 2019

Ενημέρωση Συναδέλφων αναφορικά με τις διεκδικήσεις για τα Δώρα-Επιδόματα Αδείας



Ενημέρωση από τον Οικονομικό Σύμβουλο Συντονιστικού 3 ΕΑΑ κ. Αντωνιάδη Ιωάννη:

(Το θέμα αυτό & μεταξύ άλλων αναμένεται να αναλυθεί λεπτομερώς και με τα δεδομένα που θα έχουν προκύψει έως τότε, κατά την προγραμματιζόμενη ημερίδα στο Πολεμικό Μουσείο την Τετάρτη 20/2/2019, με ομιλητές τον γράφοντα και τους κ.κ. ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟ, ΡΩΜΑΝΙΑ, ΡΟΜΠΟΛΗ & ΜΠΟΥΡΛΟ...)

1) Όπως όλα δείχνουν και με βάση τη θετική εισήγηση στη χθεσινή εκδίκαση στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, η απόφαση θα είναι ευνοϊκή για τους εν ενεργεία Δημοσίους Υπαλλήλους & τους λοιπούς φορείς του Δημοσίου και ευρύτερου Δημόσιου τομέα, που είδαν να μειώνονται στην αρχή και στη συνέχεια να καταργούνται τα δώρα και τα επιδόματα αδείας τους.

2) Στην έκδοση της απόφασης θα πρέπει να αξιολογηθούν όλες οι εκδοχές που τυχόν θα ληφθούν υπόψη, τόσο ως προς την αναδρομικότητα ισχύος αυτής , όσο και στο ποσό που θα ορίζεται αν θα οριστεί ως επαναφορά (μπορεί δλδ να δώσει η ερμηνεία της απόφασης, τη δυνατότητα στο Δημόσιο να μην επαναφέρει πλήρως τα Δώρα και τα επιδόματα αδείας στο 100% (1.000 ευρώ) αλλά στο 50% αυτών κ.ο.κ..

3) Για τα ειδικά μισθολόγια (μεταξύ αυτών και το δικό μας) που άλλαξε ο τρόπος υπολογισμού των αποδοχών τους, από 1-1-2017 και επειδή στο οικείο νομοθετικό πλαίσιο δεν γίνεται καμμιά αναφορά σε δώρα και επιδόματα αδείας, αναμένουμε & ευελπιστούμε (για να μην ξαναμπούμε σε νέες νομικές διεκδικήσεις) να δούμε την τοποθέτηση του ανωτάτου δικαστικού οργάνου με δεδομένα όμως πως:

α) ήδη το δημόσιο έχει φανεί αφερέγγυο, τόσο στην επαναφορά αποδοχών εν ενεργεία και συνταξίμων αποδοχών στα επίπεδα του Ιουλίου του 2012.

β) υπάρχουν ήδη αποφάσεις του ΣτΕ, που κάνουν λόγο για χορήγηση των ανωτέρω ποσών από τον Ιούλιο του 2015 και εντεύθεν, τουλάχιστον σε όσους έχουν προσφύγει αλλά και προτρέπει τη Δημόσια Διοίκηση για συμμόρφωση, αλλά δεν το έπραξε έως σήμερα.

γ) ακόμα και η αναδρομικότητα της παρελθούσης 2ετίας (κάθε επίδομα παραγράφεται 2 χρόνια αφότου καταστεί απαιτητό), είναι υπό αμφισβήτηση με δεδομένη την ύπαρξη νομολογίας για διεκδίκηση πέραν αυτής.

δ) σε περίπτωση κατάθεσης αγωγών - νομικής διεκδίκησης θα απαιτηθεί διαφοροποίηση της νομικής βάσης της διεκδίκησης τους.

4) Για την περίπτωση που (ΚΑΙ ΑΥΤΗ) η απόφαση του ΣτΕ, κάνει λόγο για μη αναδρομικότητα, σε όσους δεν είχαν προσφύγει μέχρι την ημερομηνία έκδοσής της, γεννούνται όντως εύλογοι προβληματισμοί για τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου κινηθούν νομικά με ατομικές ή ομαδικές αγωγές για το θέμα, άμεσα !!!. Το πως όμως σκοπεύει να κινηθεί κάθε συνάδελφος είναι ΑΥΣΤΗΡΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΤΟΥ επιλογή σταθμίζοντας όλους τους παράγοντες, βάσει των ενημερώσεων που έχει και των οικονομικών του δεδομένων. Δυστυχώς δεν μπορούμε να είμαστε στο μυαλό ούτε των Δικαστικών ούτε των δικηγορικών εταιρειών, ενώ δεν διαθέτουμε μαντικές ικανότητες…).

5) Επειδή μετά από αυτό θα εκδικαστούν και οι αντίστοιχες προσφυγές των συνταξιούχων (ως άμεσα εξαρτωμένων με τις αποδοχές των εν ενεργεία, αλλά και παράλληλα θιγόμενοι με το αντισυνταγματικό αυτό μέτρο κλπ), σε συνάρτηση δε με τις αναμενόμενες αποφάσεις της επιτροπής συμμόρφωσης του ΣτΕ για την μη υλοποίηση των αποφάσεων για τις κανονιστικές διατάξεις του ν.4093/2012 που κηρύχθηκαν αντισυνταγματικές και την εκδίκαση της αντισυνταγματικότητας των αντιστοίχων διατάξεων του ν.4387/2016, θα πρέπει να υπάρξει μια συνέχεια και συνέπεια πάνω στο πνεύμα ΟΛΩΝ αυτών των αποφάσεων, γιατί η Δικαιοσύνη σε αυτήν την χώρα οφείλει και είναι υποχρεωμένη να προστατεύει το κύρος των αποφάσεων της άρα και τους ίδιους τους Πολίτες, που προσβλέπουν σε αυτήν.
Γ. ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ
(εκφράζων προσωπικές απόψεις)
~~~

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.