31 Οκτωβρίου 2018

ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΩΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ



Το Παράρτημα Ημαθίας της ΕΑΑΣ και ο ΣΑΣΑ Ν. Ημαθίας, διοργανώνουμε από κοινού ημερίδα ενημέρωσης των συναδέλφων σε θέματα οικονομικά, συνταξιοδοτικά και ασφαλιστικά, όπου θα επιλυθούν οι απορίες μας επιτόπου σε όλα τα θέματα που τρέχουν (ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ, ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ, ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΙΩΣΕΙΣ κλπ) την



ΚΥΡΙΑΚΗ, 4 Νοεμβρίου 2018,

την 11.00 πμ ώρα

στον πολυχώρο της ΕΛΗΑΣ.



Θα μιλήσουν, ο Εργατολόγος κ. Ιωάννης Σωπασής

και η δικηγόρος Θεσσαλονίκης κ. Μαρία Κιοκπάσογλου.



Η εκδήλωση είναι ανοικτή σε κάθε ενδιαφερόμενο, χωρίς περιορισμό.




27 Οκτωβρίου 2018

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΣ ΙΑΤΡΟΣ





Από την 1η Ιανουαρίου του 2019 ο θεσμός του οικογενειακού γιατρού θα είναι υποχρεωτικός για όλους.


Το πλαφόν για κάθε οικογενειακό γιατρό είναι τα 2.250 άτομα, νούμερο που απέχει πολύ από αυτά που έχουν συγκεντρώσει οι γιατροί που υπηρετούν στις ΤΟΜΥ.
Ωστόσο, αν υπήρχε μαζικό κίνημα εγγραφών, το πρόβλημα θα ήταν μεγαλύτερο, αφού δεν θα υπήρχαν γιατροί να τους καλύψουν.
Υπάρχει απροθυμία των γιατρών να εργαστούν στις Μονάδες Γειτονιάς και όσον αφορά στους συμβασιούχους γιατρούς του ΕΟΠΥΥ, ούτε εκείνοι επαρκούν για τη συνολική κάλυψη.
Τι θα συμβεί σε όσους δεν κάνουν εγγραφή
Από την αρχή του 2019 όλοι θα πρέπει υποχρεωτικά να έχουμε τον οικογενειακό γιατρό μας, που σημαίνει ότι όσοι πολίτες δεν εγγραφούν χάνουν τη δυνατότητα προληπτικού ελέγχου, χωρίς βέβαια να αποκλείονται από το Σύστημα Υγείας, όπως διευκρίνισε ο Σταμάτης Βαρδαρός, αναπληρωτής γ.γ Υπουργείου Υγείας, υπεύθυνος για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα. Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο αναπληρωτής γ.γ Υπουργείου Υγείας ανέπτυξε αναλυτικά τον θεσμό του οικογενειακού γιατρού.
-Τι είναι ο οικογενειακός γιατρός;
-O οικογενειακός γιατρός είναι ένας σύμβουλος Υγείας. Θέλουμε αυτή η λειτουργία να ξεκινήσει και να εφαρμόζεται από το Δημόσιο Σύστημα Υγείας, είναι μια δωρεάν παροχή για τον πολίτη.

-Μπορεί ένας ασφαλισμένος να πηγαίνει σε έναν ιδιώτη γιατρό ο οποίος δεν θα είναι σε μία από τις κατηγορίες του οικογενειακού;
-Ναι, προφανώς θα μπορεί και να πηγαίνει και θα τον αποζημιώνει όπως μέχρι σήμερα το Δημόσιο.

-Ο οικογενειακός τι ειδικότητες έχει;
-Θα είναι γενικός γιατρός, παθολόγος και παιδίατρος. Μπορεί να συνταγογραφήσει μια μεγάλη γκάμα εξετάσεων. Υπάρχουν περιπτώσεις που δεν μπορεί να συνταγογραφήσει ή κρίνεται ότι χρειάζεται περαιτέρω εξειδικευμένη φροντίδα, άρα θα παραπέμψει σε έναν άλλο ειδικό γιατρό.

-Ο οικογενειακός γιατρός αμείβεται από τον ασθενή;
-Όχι. Ο οικογενειακός γιατρός αμείβεται από τον πολίτη, εμμέσως, μέσω της φορολογίας. Δεν υπάρχει ιδιωτική πληρωμή. Δεν χρεώνεται.

-Ωράριο του οικογενειακού γιατρού;
– Θα λειτουργεί κανονικά όπως λειτουργούσε μέχρι τώρα ο συμβεβλημένος γιατρός με το Δημόσιο. Για να εξυπηρετήσει τη νύχτα έναν ασθενή, αυτό αφορά τον ίδιο τον γιατρό. Το κατά πόσον είναι προσβάσιμος, γιατί έχει μια λίστα που εξυπηρετεί. Η συνήθης πρακτική -και δεν θέλουμε να αλλάξει αυτό- τα έκτακτα και τα επείγοντα περιστατικά θα εξυπηρετούνται από τα νοσοκομεία και από τα Κ.Υ που εφημερεύουν στις αστικές και ημιαστικές περιοχές.

-Πώς βρίσκουμε τον οικογενειακό γιατρό;
-Toν βρίσκουμε, είτε επισκεπτόμενοι μια δημόσια δομή της περιοχής μας ή μια ΤΟΜΥ της περιοχής μας -έχουμε 96 τέτοιες δομές σε όλη τη χώρα και μέχρι τέλος του έτους θα έχουν ξεπεράσει τις 120- είτε επισκεπτόμενοι έναν συμβεβλημένο γιατρό του Συστήματος Υγείας, ή ηλεκτρονικά μέσα από τη σελίδα της ΗΔΙΚΑ ή μέσα από την ιστοσελίδα του Υπουργείου Υγείας.
Ωστόσο, χρειάζεται μετά την ηλεκτρονική αίτηση ένα ραντεβού με τον οικογενειακό γιατρό για να γίνει αποδεκτή η αίτηση και να ξεκινήσει η λειτουργία του Ατομικού Ηλεκτρονικού Φακέλου, το οποίο είναι η καινούργια υπηρεσία του συστήματος, γιατί, μεταξύ άλλων, ο οικογενειακός γιατρός πέρα από τη λίστα φροντίδας των ανθρώπων έχει και την ευθύνη ανάπτυξης του Ατομικού Ηλεκτρονικού Φακέλου. Ένας φάκελος όπου θα συγκεντρώνεται η πληροφορία που θα αφορά τον κάθε εγγεγραμμένο πολίτη.

-Όσοι δεν έχουν οικογενειακό γιατρό κοντά τους, τι κάνουν;
-Yπάρχουν κάποιες στρεβλώσεις και αδυναμίες στο σύστημα που είναι δομικές. Υπάρχουν κάποια κενά σε απομακρυσμένες περιοχές και σε νησιωτικές που ακόμα και όταν προκηρύσσουμε μόνιμες θέσεις, το ιατρικό σώμα είναι απρόθυμο να ανταποκριθεί.
Η στελέχωση των δημόσιων δομών είναι αυτή που θα έχει το μεγαλύτερο βάρος.

-Για να λειτουργήσει αυτός ο θεσμός, πόσοι γιατροί χρειάζονται;
-Αυτή τη στιγμή έχουμε 3.000 εγγεγραμμένους γιατρούς στο σύστημα και ήδη οι 2.000 είναι ήδη στο σύστημα. Χρειαζόμαστε περίπου από 500 έως 1.000 ακόμα για να έχουμε καθολική κάλυψη.

Το βασικό θέμα είναι ότι, οι νέοι γιατροί στη συντριπτική τους πλειοψηφία έχουν μεταναστεύσει τα προηγούμενα χρόνια στο εξωτερικό. Ένας μεγάλος αριθμός, πάνω από 16.000, βρίσκονται έξω. Ήδη και με τις προκηρύξεις για μόνιμες θέσεις αρχίζει δειλά δειλά η αναστροφή αυτού του κλίματος. Βλέπουμε Ελληνες που είναι εγγεγραμμένοι στα συστήματα Υγείας του εξωτερικού να επιστρέφουν.

Ένας δεύτερο θέμα είναι ότι υπάρχει ένα έντονο φαινόμενο αστυφιλίας και αυτό είναι διαχρονικό πρόβλημα.

Οι ανάγκες του συστήματος με τους οικονομικούς πόρους έχουν μια αναντιστοιχία. Ήδη σε κάποιες αγροτικές περιοχές με το επιπλέον επίδομα αγόνου έχουν αρχίσει και στελεχώνονται.

Το σημαντικό είναι ότι μιλάμε πια επί ενός σχεδίου που υλοποιείται. Έχουν γίνει δεκαοκτώ απόπειρες στο παρελθόν νομοθέτησης ενός πρωτοβάθμιου συστήματος Υγείας. Το βλέπουμε τον τελευταίο χρόνο στην πράξη, προφανώς και με τις δυσκολίες του.

Από 1η Ιανουαρίου του 2019 ο οικογενειακός γιατρός θα λειτουργεί σε όλη τη χώρα και εκτός από τη φροντίδα του ασθενή, θα συνταγογραφεί χωρίς κόστος.

-Πόσους θα εξυπηρετεί ο οικογενειακός γιατρός;
-Έχει ένα «ταβάνι» 2.250 ατόμων που εγγράφονται, αλλά δεν θα εξυπηρετεί τόσους, έχει ένα 10-15% που θα εξυπηρετεί μηναία.

-Αν δεν μπω στο σύστημα, τι χάνω;
-Αν υπάρχει οικογενειακός γιατρός και δεν εγγραφούμε, χάνουμε τη δυνατότητα προληπτικού ελέγχου, χάνουμε τη δυνατότητα σε μια νέα υπηρεσία και χάνουμε και χρόνο, γιατί ο οικογενειακός γιατρός κανονίζει πολύ νωρίτερα τα ραντεβού μας με μια άλλη ειδικότητα.

Οι χρόνιοι ασθενείς που τους παρακολουθεί ένας άλλος γιατρός, πχ καρδιολόγος, αυτοί παίρνουν μια ετήσια παραπομπή και δεν ταλαιπωρούνται άλλη φορά, εκτός αν χρειάζονται τις υπηρεσίες του οικογενειακού γιατρού.

Στην πράξη έχουμε ήδη 160.000 ανθρώπους που έχουν εγγραφεί σε ΤΟΜΥ και μόνο 2.000 έχουν παραπεμφθεί σε επόμενο επίπεδο φροντίδας υγειας.

Έχουμε εκτίμηση αυτή τη στιγμή ότι μέχρι το τέλος του έτους θα έχουμε εξοικονόμηση πάνω από 4 εκατ. ευρώ από ιδιωτικές ιατρικές δαπάνες των οικογενειών. Αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό, γιατί είναι λεφτά που έφευγαν από τις τσέπες ανθρώπων που δεν είχαν την οικονομική ευχέρεια.

Τα δικαιολογητικά και η διαδικασία εγγραφής

Η διαδικασία της εγγραφής περιλαμβάνει τα εξής δικαιολογητικά.
· Αίτηση – υπεύθυνη δήλωση του ενδιαφερόμενου (δίδεται από ΤΟΜΥ).
· Ταυτότητα ή διαβατήριο
· ΑΜΚΑ
· Αποδεικτικό διεύθυνσης κατοικίας ή σχετική υπεύθυνη δήλωση

Σε περίπτωση που ο ωφελούμενος είναι ανήλικος, οι ανωτέρω ενέργειες πραγματοποιούνται από γονέα ή πρόσωπο που έχει την επιμέλειά του, προσκομίζοντας επιπλέον βεβαίωση οικογενειακής κατάστασης από την οποία να προκύπτει ο βαθμός συγγένειας.

Σε περίπτωση που ο ωφελούμενος εμπίπτει στις κατηγορίες που προβλέπει η υπ’ αριθ. Α3(γ)/ΓΠ/οικ.25132/2016 (ΦΕΚ 908/τ.Β΄/2016) Κοινή Υπουργική Απόφαση «Ρυθμίσεις για τη διασφάλιση της πρόσβασης των ανασφάλιστων στο Δημόσιο Σύστημα Υγείας», η διαδικασία εγγραφής γίνεται με την επίδειξη των δικαιολογητικών που προβλέπει η εν λόγω ΚΥΑ.

Ωράριο λειτουργίας
Οι ΤΟΜΥ δουλεύουν σε πρωινή και απογευματινή βάρδια. Τα πρωινά ραντεβού είναι από τις 8.00 έως τις 15.00 και τα απογευματινά από τις 14.00 έως τις 21.00. Όλοι οι γιατροί της ΤΟΜΥ εργάζονται ορισμένες μέρες πρωί και ορισμένες μέρες απόγευμα. Με τον τρόπο αυτό υπάρχει ευελιξία στη δυνατότητα εξυπηρέτησης των πολιτών.
Τι παρέχει συμπερασματικά η ΤΟΜΥ και ο οικογενειακός ιατρός:
Ο οικογενειακός ιατρός και η ομάδα υγείας διαχειρίζεται χρόνια προβλήματα υγείας που τυχόν υπάρχουν (πχ υπέρταση, διαβήτης, ΧΑΠ, κατάθλιψη), παρακολουθεί την ανάπτυξη των παιδιών και φροντίζει για τον εμβολιασμό τους, ρυθμίζει και συνταγογραφεί τη φαρμακευτική αγωγή (ωστόσο αποσπασματική αντιγραφή συνταγών σε ασθενείς που δεν παρακολουθούνται στη μονάδα δεν είναι δυνατή), προγραμματίζει τις τακτικές προληπτικές εξετάσεις (πχ μαστογραφία, test PAP), προάγει συνολικά την υγεία σας (πχ διακοπή καπνίσματος), παραπέμπει σε άλλες υπηρεσίες του συστήματος υγείας όταν χρειάζεται, αντιμετωπίζει επείγοντα προβλήματα υγείας όταν αυτά δεν είναι ιδιαίτερα σοβαρά, παρέχει κατ’ οίκον φροντίδα υγείας όταν αυτή χρειάζεται.
Επίσης, μπορείτε να απευθυνθείτε στην κοινωνική λειτουργό της ΤΟΜΥ για παροχή συμβουλευτικής, διασύνδεση με υπηρεσίες κοινωνικής πρόνοιας, ασφαλιστικούς φορείς, βοήθεια στην έκδοση επιδομάτων κτλ. Δικαίωμα εγγραφής έχουν όλοι οι μόνιμοι κάτοικοι του δήμου. Κάθε άτομο έχει δικαίωμα εγγραφής μόνο σε έναν οικογενειακό ιατρό.

26 Οκτωβρίου 2018

ΕΓΚΟΛΠΙΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ και ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΥ εα

Το παρόν συνεγράφη από το Παράρτημα Ημαθίας της ΕΑΑΣ και διατίθεται για χρήση μέσω της Ιστοσελίδας μας σε όλους τους συναδέλφους και τις οικογένειές τους. 

Θα το βρίσκεται πάντα (στη desktop/tablet εμφάνιση -όχι κινητού- του Ιστολογίου) στη δεξιά στήλη της οθόνης. Εν ανάγκη, μπορεί να διατεθεί και σε έντυπη μορφή, σε συνεννόηση με το Παράρτημα.

Δείτε το ή κατεβάστε το κάνοντας κλικ ΕΔΩ 👈



23 Οκτωβρίου 2018

ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΕΠΙ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΩΝ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΩΡΩΝ


Μετά τις τελευταίες - ραγδαίες εξελίξεις στο θέμα των μειώσεων από το 2012 και μετά, επί των  κυρίων Συντάξεών μας και των Δώρων, το ΤΣ Ημαθίας θα συνέλθει αύριο για να αποφασίσει περί του πρακτέου, ώστε τα Μέλη μας να τύχουν γρήγορα,  Επιστημονικών Συμβουλών. 

Οργανώνουμε την Ετήσια Γενική μας Συνέλευση για το εγγύτατο μέλλον, όσο γίνεται γρηγορότερα,με προσπάθεια να προσκαλέσουμε κάποιον από τους εγνωσμένης αξίας Εργατολόγους, ώστε να έχουμε Επιστημονική Γνώμη (νομική γνωμάτευση) στο αντικείμενο και να επιλυθούν τυχόν απορίες συναδέλφων.
 

Επειδή ο καιρός είναι επαρκής για όλα (η προθεσμία ανακοπής της παραγραφής είναι μέχρι 31-12-2018), σας προτείνουμε να μην προβείτε σε βιαστικές ενέργειες, ούτε καν στην υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης του ΕΦΚΑ που πιθανόν να κρύβει παγίδες.

Πολύ σύντομα θα έχουμε νεώτερα και πιο υπεύθυνες πληροφορίες.


Δείτε και σχετικό βίντεο από τον Παπαδάκη στον ΑΝΤ1.



Δείτε επίσης περισσότερες πληροφορίες από το μπλογκ ΣΤΑΡΑΤΑ ΛΟΓΙΑ για την ηλεκτρονική αίτηση προς τον ΕΦΚΑ, ΕΔΩ 👈
 

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΜΟΝΗ ΣΑΣ.

22 Οκτωβρίου 2018

ΕΦΚΑ: Ηλεκτρονική αίτηση για διακοπή μειώσεων στην κύρια και επικουρική σύνταξη

Αναδημοσιεύουμε από την Ιστοσελίδα του συναδέλφου, Σχη εα κ. Απόστολου Παπαπαρίση (πηγή)

Αθήνα, 22 Οκτωβρίου 2018
Η Διοίκηση του ΕΦΚΑ, ανταποκρινόμενη άμεσα στην ανάγκη διευκόλυνσης των καθημερινών συναλλαγών των συνταξιούχων με τον Φορέα, θέτει από σήμερα σε λειτουργία, on line εφαρμογή για την ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεως που αφορά στη διακοπή μειώσεων που έχουν εφαρμοστεί σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 6 του ν. 4051/2012 και του άρθρου πρώτου παρ. ΙΑ υποπαρ. ΙΑ.5 και υποπαρ. ΙΑ.6 του ν. 4093/2012 στην κύρια και την επικουρική σύνταξη. 
Η εν λόγω αίτηση θα απευθύνεται προς τις περιφερειακές υπηρεσίες του ΕΦΚΑ ή τους τομείς επικουρικής ασφάλισης του ΕΤΕΑΕΠ, από όπου λαμβάνει ο συνταξιούχος την κύρια/επικουρική σύνταξη, και αποσκοπεί πρωτίστως στη διευκόλυνση των ενδιαφερομένων και στην αποφυγή σώρευσης αιτήσεων στις αρμόδιες υπηρεσίες πληρωμών συντάξεων. 
Η on line εφαρμογή είναι διαθέσιμη στον διαδικτυακό ιστότοπο του ΕΦΚΑ www.efka.gov.gr, στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες για συνταξιούχους.
Αξίζει να επισημανθεί, ότι κυρίαρχος προσανατολισμός του Φορέα παραμένει η συνεχής και διαρκής βελτίωση των υπηρεσιών και των παροχών του προς τους πολίτες και η απλούστευση των διαδικασιών.


Το ...αποτέλεσμα της Αίτησης

 

##############################


ΣΗΜΕΙΩΣΗ Αντγου εα Κων. Β. Κωνσταντάρα:

1. Η υπόψη αίτηση:

α.  Αφορά ΜΟΝΟ στη διακοπή μειώσεων που έχουν εφαρμοστεί σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 6 του ν. 4051/2012 και του άρθρου πρώτου παρ. ΙΑ υποπαρ. ΙΑ.5 και υποπαρ. ΙΑ.6 του ν. 4093/2012 στην κύρια και την επικουρική σύνταξη.  

β. ΔΕΝ αφορά απαίτηση επιστροφής (αναδρομικά) ποσών που έχουν ήδη παρακρατηθεί.

γ. ΔΕΝ επιδέχεται τροποποιήσεις στο κείμενό της, αλλά έχει χώρο για συμπλήρωση επιπλέον αιτημάτων που αφορούν θέματα επιλογής του αιτούντος. 

2. Σε εύλογο από τώρα διάστημα, πιθανότατα πριν το τέλος Οκτωβρίου, θα είμαστε σε θέση, ως ΤΣ του Παραρτήματος Ημαθίας, να έχουμε πάρει τη συμβουλή εργατολόγων, να διαμορφώσουμε άποψη και να κοινοποιήσουμε τις ενδεδειγμένες ενέργειες που θα προτείνουμε τελικά, έγκαιρα και πάντως πριν την εκπνοή του χρόνου ανακοπής της παραγραφής (30-12-2018).

3. Κατά τις υποψίες μου, η ενέργεια αυτή του ΕΦΚΑ, ναι μεν φαίνεται ότι διευκολύνει τον συνταξιούχο αλλά αποτελεί απλά μια επίσημη "σφυγμομέτρηση" του κλίματος μεταξύ των συνταξιούχων και των προθέσεων για διεκδικήσεις, αφού είναι επακριβώς γνωστές στον ΕΦΚΑ οι μειώσεις που έχουμε υποστεί και εάν υπήρχε πρόθεση να θεραπευθούν οι αδικίες, απλώς ο ΕΦΚΑ θα προέβαινε σε ρύθμιση των οφειλών του, χωρίς παραπέρα κωλυσιεργίες.

4. Ξέρουν ΠΟΣΑ και σε ΠΟΙΟΥΣ χρωστούν. Γιατί μας ρωτάνε (πλαγίως μεν, κατ' ουσίαν δε) αν τα θέλουμε πίσω; Μήπως τυχόν και ξεχαστεί κανείς μας;

5. Τ1: 
Οι εξελίξεις τρέχουν σαν τυφώνας. Αντιγράφω από την ανάρτηση του συναδέλφου κ. Γ. Αντωνιάδη στην ομάδα "Συντονιστικό 3 ΕΝΩΣΕΩΝΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΕΔ" (κλειστή ομάδα του ΦΒ):
Ο χρήστης Γιάννης Αντωνιάδης κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
Ηλεκτρονική αίτηση για διακοπή μειώσεων στην κύρια και επικουρική σύνταξη μέσω ιστοτόπου του ΕΦΚΑ !
(Οπως με ενημέρωσε ο συναδελφος Νικός Αντωνάκης, εισήλθε στην εφαρμογη και εκτός απο το κυριο φορέα συνταξης στα επικουρικά (Β τομέας) έχει και το ΕΤΕΑΧ (πρ. ΕΧ) κλπ .Στο πρώτο πεδίο έχει τον αριθ. ΟΠΑΔ (ΑΜ) προσυμπληρωμένο & μας αφορά στον κύριο φορές)
Η Διοίκηση του ΕΦΚΑ, ανταποκρινόμενη άμεσα στην ανάγκη διευκόλυνσης των καθημερινών συναλλαγών των συνταξιούχων με τον Φορέ
α, θέτει από σήμερα σε λειτουργία, on line εφαρμογή για την ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεως που αφορά στη διακοπή μειώσεων που έχουν εφαρμοστεί σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 6 του ν. 4051/2012 και του άρθρου πρώτου παρ. ΙΑ υποπαρ. ΙΑ.5 και υποπαρ. ΙΑ.6 του ν. 4093/2012 στην κύρια και την επικουρική σύνταξη.
Η εν λόγω αίτηση θα απευθύνεται προς τις περιφερειακές υπηρεσίες του ΕΦΚΑ ή τους τομείς επικουρικής ασφάλισης του ΕΤΕΑΕΠ (ΔΕΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΥΣ), από όπου λαμβάνει ο συνταξιούχος την κύρια/επικουρική σύνταξη, και αποσκοπεί πρωτίστως στη διευκόλυνση των ενδιαφερομένων και στην αποφυγή σώρευσης αιτήσεων στις αρμόδιες υπηρεσίες πληρωμών συντάξεων. ...

 

19 Οκτωβρίου 2018

ΕΑΑΣ/ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΑΙΤΗΣΗΣ ΠΡΟΣ ΝΣΚ



Η ΕΑΑΣ μας απέστειλε νέο υπόδειγμα Αίτησης προς το ΝΣΚ.
Οι επιθυμούντες να το χρησιμοποιήσουν ή να αντικαταστήσουν τις αιτήσεις που έχουν ήδη συμπληρώσει, παρακαλούνται να απευθυνθούν στο Παράρτημα, αφού ενημερωθούν επακριβώς για το περιεχόμενο καθεμιάς και αποφασίσουν τι επιθυμούν.
Εκτύπωση του υποδείγματος μπορεί να γίνει με επιλογή του κειμένου, αντιγραφή και επικόλληση σε φύλλο word.
Το νέο υπόδειγμα έχει ως εξής:


 ***********


ΠΡΟΣ : ΤΟ ΝΟΜΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ

ΑΙΤΗΣΗ-ΟΧΛΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΑΠΑΙΤΗΣΗΣ
ΚΑΙ ΔΙΑΚΟΠΗ ΠΑΡΑΓΡΑΦΗΣ

Του…………………………………., κατοίκου…………………………………, με ΑΦΜ:………………………., αριθμό μητρώου συνταξιούχου………………………….., τηλ:………………….


Είμαι στρατιωτικός συνταξιούχος, απόστρατος Αξιωματικός του ΣΞ και λαμβάνω μηνιαία σύνταξη από το Δημόσιο Ταμείο. Οι δε συντάξιμες αποδοχές μου υπολογίζονται επί τη βάσει του ειδικού μισθολογίου των εν ενεργεία ομοιόβαθμων μου στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων.
Με τις διατάξεις του άρθρου 16 του Ν 4024/2011 καθορίστηκε από 1/11/2011 το ύψος των επιδομάτων εορτών Χριστουγέννων, Πάσχα και αδείας ως εξής: Α) το επίδομα των εορτών Χριστουγέννων στο ποσό των 500 ευρώ, Β) το επίδομα των εορτών του Πάσχα στο ποσό των 250 ευρώ και Γ) το επίδομα αδείας στο ποσό των 250 ευρώ.

Με την υποπαράγραφο Γ 1 περίπτωση 1 του άρθρου πρώτου του Ν 4093/12 ορίστηκε χωρίς απολύτως ουδεμία αιτιολογία στην αιτιολογική έκθεση του εν λόγω νόμου ότι: «1.Τα επιδόματα εορτών Χριστουγέννων, Πάσχα και αδείας που προβλέπονται από οποιαδήποτε γενική ή ειδική διάταξη ή ρήτρα ή όρο συλλογικής σύμβασης εργασίας, διαιτητική απόφαση ή με ατομική σύμβαση εργασίας ή συμφωνία για λειτουργούς, υπαλλήλους και μισθωτούς του Δημοσίου, ΝΠΔΔ και ΟΤΑ καθώς και για τα μόνιμα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος καταργούνται από 1/1/2013».

Επειδή η εν λόγω κατάργηση των ως άνω επιδομάτων συνιστά αδικαιολόγητη και αντισυνταγματική ρύθμιση, καθόσον με αυτήν θίγεται ο πυρήνας σημαντικών τακτικών μισθολογικών παροχών και ματαιώνεται το κοινωνικό κεκτημένο μου επί του αντίστοιχου περιουσιακού δικαιώματος και επομένως η πλήρης κατάργηση νομοθετημένων εισοδηματικών παροχών είναι απολύτως δυσανάλογη σε σχέση με τους επιδιωκόμενους από το νομοθέτη σκοπούς.

Επειδή η επιλεκτική μονομερής επιβάρυνση της κατηγορίας των μισθωτών και συνταξιούχων έναντι άλλων ομάδων πολίτων που φοροδιαφεύγουν, δημιουργεί άνιση μεταχείριση των διοικούμενων, η οποία όμως έρχεται σε αντίθεση με τις διατάξεις του Συντάγματος και ιδίως αυτών των άρθρων 2 παρ. 1, 4, 22 παρ. 4 και 5, 25 παρ. 1 και 4 και 88.

Επειδή η μεταβολή του ειδικού μισθολογικού μου καθεστώτος με μείωση των συντάξιμων αποδοχών μου δεν μπορεί να γίνει, αφενός χωρίς να συντρέχει σοβαρός λόγος δημοσίου συμφέροντος και, αφετέρου χωρίς να προκύπτει από συγκεκριμένα στοιχεία ότι η μείωση αυτή είναι αναγκαία για την επίτευξη του εν λόγω σκοπού δημοσίου συμφέροντος και δεν μπορεί να αναπληρωθεί από άλλα μέτρα.

Επειδή οι προαναφερόμενες διατάξεις της υποπαραγράφου Γ1 (περίπτωση 1) του άρθρου πρώτου του Ν 4093/12 που κατήργησαν ολοσχερώς τα ως άνω επιδόματα είναι ανίσχυρες και μη εφαρμοστέες ως αντίθετες αφενός προς την υπερνομοθετικής ισχύος διάταξη του άρθρου 1 (εδάφιο α’) του Πρώτου Προσθέτου Πρωτοκόλλου της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για την προστασία των δικαιωμάτων του Ανθρώπου και των θεμελιωδών ελευθεριών (ΕΣΔΑ) και αφετέρου προς τις διατάξεις του άρθρου 17 (παράγραφος 1 και 2) του Συντάγματος, δηλαδή προς διατάξεις που προστατεύουν “υφιστάμενα” περιουσιακά δικαιώματα (εμπράγματα και ενοχικά) των πολιτών για τους εξής λόγους:
1.α αα. Το άρθρο 1 (εδάφιο α΄) του Πρώτου Προσθέτου Πρωτοκόλλου της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για την προστασία των δικαιωμάτων του Ανθρώπου και των θεμελιωδών ελευθεριών (ΕΣΔΑ) που κυρώθηκε μαζί με τη σύμβαση με το άρθρο 1 του ν.δ. 53/1974 (Α 256) και έχει σύμφωνα με το άρθρο 28 παρ. 1 του Συντάγματος αυξημένη (έναντι των κοινών νόμων) ισχύ ορίζει ότι: «πάν φυσικόν ή νομικόν πρόσωπον δικαιούται σεβασμού της περιουσίας του. Ουδείς δύναται να στερηθεί της ιδιοκτησίας αυτού ει μη δια λόγους δημόσιας ωφέλειας και υπό τους προβλεπομένους υπό του νόμου και των γενικών αρχών του Διεθνούς δικαίου όρους».
Με τη διάταξη αυτή θεσπίζεται καταρχήν γενικός και απόλυτος κανόνας σύμφωνα με τον οποίο κατοχυρώνεται ο σεβασμός της περιουσίας του προσώπου, το οποίο μπορεί να τη στερηθεί μόνο για λόγους δημόσιας ωφέλειας και υπό τους όρους που προβλέπει ο νόμος.
Στην έννοια της περιουσίας περιλαμβάνονται όχι μόνο τα εμπράγματα δικαιώματα, αλλά και τα δικαιώματα περιουσιακής φύσης και τα νομίμως κεκτημένα οικονομικά συμφέροντα με συνέπεια να καλύπτονται από τη διάταξη αυτή και τα ενοχικής φύσης περιουσιακά δικαιώματα και ειδικότερα απαιτήσεις, είτε αναγνωρισμένες με δικαστική ή διαιτητική απόφαση, είτε απλώς γεννημένες κατά το εθνικό δίκαιο, εφόσον υπάρχει νόμιμη προσδοκία ότι μπορούν να ικανοποιηθούν δικαστικά.
Ενόψει όλων των ανωτέρω καθίσταται σαφές ότι η ολοσχερής κατάργηση των επιδομάτων Χριστουγέννων Πάσχα και αδείας προσκρούει στη Συνταγματική υποχρέωση σεβασμού και Προστασίας της αξίας του ανθρώπου στις αρχές της ισότητας και της αναλογικότητας, στην προστασία της εργασίας καθώς και στις υπερνομοθετικής ισχύος διατάξεις του άρθρου 1 (εδάφιο α’) του Πρώτου Προσθέτου Πρωτοκόλλου της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για την προστασία των δικαιωμάτων του Ανθρώπου και των θεμελιωδών ελευθεριών (ΕΣΔΑ) Συνιστάται αδικαιολόγητη και αντισυνταγματική ρύθμιση με την οποία προσβάλλεται ο πυρήνας και ματαιώνεται το σχετικό μας περιουσιακό δικαίωμα για την καταβολή τους και κατά συνέπεια αντίκειται προδήλως στις προαναφερόμενες Συνταγματικές διατάξεις, τις οποίες κατάφωρα παραβιάζουν.

Επειδή ανήκουμε στην κατηγορία των «ειδικών μισθολογίων» που έχουμε υποστεί αλλεπάλληλες μειώσεις σε σχέση με άλλες κατηγορίες δημοσίων υπαλλήλων και συνταξιούχων και οι Ν 4093/2012 και 4307/2014 που επέφεραν τις μειώσεις αυτές στις συντάξιμες αποδοχές μου έχουν κριθεί με τις υπ’ αριθμ. 2192/2014 και 1128/2016 αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας ότι προσκρούουν σε βασικές διατάξεις του Συντάγματος και ιδιαίτερα στην αρχή της ιδιαίτερης μισθολογικής μεταχείρισης των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων σε συνδυασμό με τη σπουδαιότητα και την επικινδυνότητα της εργασίας που παρείχα, όσο ευρισκόμουν στην ενέργεια.

Επειδή οι πάσης φύσεως μηνιαίες συντάξιμες αποδοχές μου συμπεριλαμβανομένων και των επιδομάτων αυτών δεν υπερβαίνουν κατά μήνα, υπολογιζόμενες σε δωδεκάμηνη βάση, τις τρεις χιλιάδες (3.000) ευρώ.

Επειδή, εν όψει όλων των ανωτέρω, το Ελληνικό Δημόσιο οφείλει να μου καταβάλει, αναδρομικά από 1-1-2016 μέχρι σήμερα, τα επιδόματα εορτών Πάσχα, Χριστουγέννων και αδείας, που καταργήθηκαν με την αντισυνταγματική διάταξη της Υποπαραγράφου Γ.1 του άρθρου πρώτου του Ν. 4093/2012, τα οποία ανέρχονται στο ποσό των δύο χιλιάδων πεντακοσίων ευρώ (2.500,00 €) και δη:
1. Επίδομα Πάσχα 2016 250 ευρώ
2. Επίδομα αδείας 2016 250 ευρώ
3. Επίδομα Χριστουγέννων 2016 500 ευρώ
4. Επίδομα Πάσχα 2017 250 ευρώ
5. Επίδομα αδείας 2017 250 ευρώ
6. Επίδομα Χριστουγέννων 2017 500 ευρώ
7. Επίδομα Πάσχα 2018 250 ευρώ
8. Επίδομα αδείας 2018 250 ευρώ
ΣΥΝΟΛΟ 2.500 ΕΥΡΩ

Επειδή, σύμφωνα με τα παραπάνω η διάταξη της Υποπαραγράφου Γ.1 του άρθρου πρώτου του Ν. 4093/2012 είναι αντισυνταγματική και αντίθετη με τις αποφάσεις του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου, με τις οποίες η Διοίκηση οφείλει να συμμορφωθεί.

Επειδή, η ανωτέρω διάταξη είναι ανίσχυρη και έχει ακυρωθεί.

Επειδή, το Συμβούλιο Σας είναι αρμόδιο να αναγνωρίσει την απαίτησή μου.

Επειδή, τα ποσά αυτά δεν τα καταβάλλει το αντίδικο, παρά τις συνεχείς οχλήσεις μου και διαμαρτυρίες μου.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
ΑΙΤΟΥΜΑΙ

Α. Να μου επιστραφούν νομιμοτόκως, ως αχρεωστήτως και παρανόμως παρακρατηθέντα, αναδρομικά από 1/1/2016 τα ποσά αυτά που αφορούν τα επιδόματα εορτών Πάσχα, Χριστουγέννων και αδείας που καταργήθηκαν με την αντισυνταγματική διάταξη της Υποπαραγράφου Γ.1 του άρθρου πρώτου του Ν. 4093/2012, τα οποία ανέρχονται συνολικά στο ποσό των δύο χιλιάδων πεντακοσίων ευρώ (2.500,00 €)

Β. Να επανέλθουν τα επιδόματα εορτών Πάσχα, Χριστουγέννων και αδείας, όπως αυτά καθορίστηκαν την 1/11/2011 σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 16 του Ν. 4024/2011.

Υπογραμμίζεται, ότι η αίτησή μου έχει θέση όχλησης για κάθε νόμιμη συνέπεια, περιλαμβανομένης και της έναρξης της τοκοφορίας και της διακοπής παραγραφής κατά το άρθρο 143 περ. γ΄ του ν. 4270/2014.

Αθήνα, 18/10/2018

Ο αιτών

16 Οκτωβρίου 2018

Ενημέρωση από τον Οικονομικό Σύμβουλο Συντονιστικού 3 ΕΑΑ κ.Αντωνιάδη Ιωάννη

1) Με τις αποφάσεις του ΣτΕ 2287-2090/2015 δόθηκε η δυνατότητα παραπομπής υποθέσεων ατομικών αγωγών εις βάρος της Δημόσιας Διοίκησης, αναφορικά με τα θέματα των συνεχών (μνημονιακών) μειώσεων συντάξεων, επικουρικών αποδοχών και κατάργησης Δώρων επιδομάτων αδείας. Παράλληλα είχε κριθεί κατά πλειοψηφία από τους δικαστές του Ανώτατου Ακυρωτικού ότι είναι αντισυνταγματικές και αντίθετες με την ΕΣΔΑ οι περικοπές που έλαβαν χώρα τόσο στις κύριες (ΙΚΑ-ΕΤΑΜ) όσο και στις επικουρικές συντάξεις (ΕΤΕΑ) αλλά και στα Δώρα και τα επιδόματα αδείας, χωρίς όμως η διαγνωσθείσα αντισυνταγματικότητα να έχει αναδρομικό χαρακτήρα και να είναι στην κρίση του κάθε φυσικού προσώπου – συνταξιούχου, εάν θα προβεί σε άσκηση αγωγής για αναδρομική διεκδίκηση των χρηματικών περικοπών.

2) Με σχετική δικαστική απόφαση (υπ’ αριθμόν 3037/2018) από το Μονομελές Διοικητικό Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης δικαιώθηκε ο ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ Οδυσσέας Τσολογιάννης, για επιστροφή Δώρων και μειώσεων ύψους 11.184,57 ευρώ που κρίθηκαν αντισυνταγματικές, χρονικά όμως, έως την ισχύ του ν.4387/2016. 

3) Η Δημόσια Διοίκηση άσκησε 2 εφέσεις επί της συγκεκριμένης απόφασης-δικαίωσης. 

4) Πρέπει ακόμη να σημειωθεί ότι η απόφαση του Πρωτοδικείου Θεσσαλονίκης δεν υπεισέρχεται στην οριστική επαναχορήγηση των Δώρων, από εδώ και πέρα, αλλά μόνον στα αναδρομικά. Και αυτό γιατί θα πρέπει να επανακριθεί σε ανώτατο βαθμό αν οι εν λόγω περικοπές είναι συνταγματικές ή όχι και με τους νόμους που επακολούθησαν με το τρίτο Μνημόνιο που υπογράφηκε και ψηφίστηκε στη Βουλή στις 14 Αυγούστου του 2015 με το νόμο 4336/2015. Η καρδιά του τρίτου Μνημονίου είναι ο ν. 4387/2016 και το νέο σύστημα υπολογισμού νέων και επανυπολογισμού παλαιών συντάξεων, χωρίς την προσθήκη των Δώρων Χριστουγέννων, Πάσχα και του επιδόματος αδείας στους συνταξιούχους, καθότι οι παροχές αυτές είχαν καταργηθεί με τους νόμους 4093 και 4051 του 2012. 

5) Από τη στιγμή που τα δικαστήρια επαναφέρουν τις παροχές αυτές για το διάστημα από την κατάργησή τους μέχρι την ψήφιση του τρίτου Μνημονίου, όπως προβλέπει και η πρώτη απόφαση που δικαιώνει συνταξιούχο της Θεσσαλονίκης, αυτό που θα κρίνει αν θα πρέπει να καταβάλλονται κανονικά τα Δώρα στις συντάξεις είναι η νέα απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) για το αν είναι συνταγματικές ή αντισυνταγματικές οι μειώσεις στις συντάξεις που επέφερε μετά το τρίτο Μνημόνιο ο νόμος 4387/2016 (τις κανονιστικές αποφάσεις του συγκεκριμένου νόμου, τις έχουν προσβάλει και οι 3 Ε.Α.Α.). 

6) Ούτε το ΣτΕ , ούτε καν οι αποφάσεις δικαίωσης Διοικητικών Δικαστηρίων, δεν έχουν ΚΑΘΟΛΙΚΟ χαρακτήρα και μόνο η Δημόσια Διοίκηση, μπορεί να νομοθετήσει για να λάβει το σύνολο των Συνταξιούχων, αναδρομικά κομμένων Δώρων και Επιδομάτων Αδειών. 

7) Για όσους σκέφτονται ή σκοπεύουν να κινηθούν με ατομικές αγωγές στο μέλλον και προκειμένου να παραταθεί κατά ένα 6μηνο η αξίωση αυτή (καθόν αρχίζει να μετρά χρόνος-μήνες παραγραφής) υπάρχει η δυνατότητα κατάθεσης στο Ν.Σ.Κ., αίτησης διακοπής παραγραφής και ο αριθμός πρωτοκόλλησης αυτής, μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη συνέχεια εφόσον ο αιτών, προχωρήσει σε ένδικα μέσα... 

8) Καμμιά αίτηση είτε στον ΕΦΚΑ είτε στο ΝΣΚ είτε στα ασφαλιστικά Ταμεία (τέως) δεν γεννά αυτόματα το δικαίωμα χορήγησης του συνόλου των αναδρομικών αυτών... Για αυτό τον λόγο και δεν προβλέπεται καν να απαντηθούν, παρά μόνον να πρωτοκολληθούν.

9) Αναδρομικά μέχρι την ισχύ των ανωτέρω αποφάσεων του Ανώτατου Ακυρωτικού (ΣτΕ) και του Ανώτατου Δημοσιονομικού Δικαστηρίου (ΕλΣυν) της χώρας, μπορούν να διεκδικήσουν μόνο όσοι είχαν προσφύγει έως μέχρι τη δημοσίευση των αποφάσεων αυτών. Οι υπόλοιποι δικαιούνται να διεκδικήσουν τα αναδρομικά μόνο για το χρονικό διάστημα μετά τη δημοσίευση της απόφασης, καθώς και να ζητήσουν την αναπροσαρμογή των συντάξεων ή μισθών τους για το μέλλον («ex nunc») από την ημερομηνία δηλαδή της δημοσίευσης της απόφασης και μετά και χρονικά για το διάστημα που δεν θα έχει επέλθει παραγραφή της αξίωσης προς το Δημόσιο...

 ΠΗΓΗ

11 Οκτωβρίου 2018

ΑΙΤΗΣΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ ΑΠΑΙΤΗΣΗΣ και ΟΧΛΗΣΗ ΔΙΑΚΟΠΗΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΗΣ 2018




Βασιζόμενοι  σε πρωτογενή εργασία του Οικονομικού Συμβούλου του Συντονιστικού των τριών Ενώσεων Αποστράτων Αξιωματικών (Σ, Ν & Α) συναδέλφου Αξιωματικού εα - ΠΝ) κ. Ιωάννη Αντωνιάδη για το θέμα της δικαίωσής μας στη διεκδίκηση επιστροφής μειώσεων και παρακρατήσεων συντάξεων και δώρων, διαμορφώσαμε παρόμοια ΑΙΤΗΣΗ-ΟΧΛΗΣΗ προς το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, προκειμένου αυτή να υποβάλεται από τα Μέλη  μας που επιθυμούν.

Το έντυπο της προαναφερθείσας αίτησης μπορείτε να το δείτε και να το κατεβάσετε για εκτύπωση, κάνοντας κλικ ΕΔΩ 👈

Όσοι επιθυμούν, μπορούν να διεκπεραιώσουν μόνοι τους την αίτηση. 

 Όσοι συνάδελφοι επιθυμούν να υποβάλλουν την αίτησή τους συγκεντρωτικά μέσω του Παραρτήματος, μπορούν να συμπληρώνουν τις αιτήσεις τους εκεί, από 12 Οκτ 2018. Οι αιτήσεις όλων θα αποσταλλούν στο ΝΣΚ στο τέλος Οκτ 2018.  
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΔΙΑΘΕΣΙΜΑ ΟΛΑ τα στοιχεία που χρειάζονται για να συμπληρωθεί το έντυπο.