13 Ιουνίου 2022

ΤΡΕΧΟΝΤΑ ΘΕΜΑΤΑ (Ιωάννης Δεβούρος)

Γράφει ο Υπτγος εα Δεβούρος Ιωάννης, Αντιπρόεδρος ΔΣ/ΕΑΑΣ, στην ΕΗ Μαΐου 2022

Ο πόλεμος στην Ουκρανία εισέρχεται σε επικίνδυνη φάση με κύρια αιτία τις παράπλευρες απώλειες, όπως έγραψα και στο προηγούμενο άρθρο μου.
Το Κρεμλίνο φαίνεται αποφασισμένο να διευρύνει τα εδαφικά κέρδη στην νότια Ουκρανία και έχει την δυνατότητα να το κάνει, όμως κάθε ημέρα που περνάει επιβαρύνεται η γεωπολιτική κατάσταση και για την Δύση.
Όσο ο πόλεμος συνεχίζεται, τα πράγματα γίνονται χειρότερα τόσο για τους άμεσα εμπλεκόμενους, όσο και για Αμερικανούς και τους Ευρωπαίους. Το ΝΑΤΟ πρέπει να ξεκινήσει έναν ειλικρινή διάλογο με την Ουκρανική κυβέρνηση σχετικά με τους στόχους της και τον καλύτερο τρόπο να σταματήσει η αιματοχυσία σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Το δικαίωμα του Κιέβου να αγωνιστεί για πλήρη ανάκτηση της εδαφικής του κυριαρχίας δεν σημαίνει ότι είναι και στρατηγικά σοφό. Διάφορες είναι οι εκτιμήσεις που επιβάλλουν αυτοσυγκράτηση. Όσο περισσότερο διαρκεί ο πόλεμος, τόσο μεγαλύτερος ο θάνατος, η καταστροφή και η αποδιοργάνωση που θα επιφέρει. Είναι πάντα υπαρκτός ο κίνδυνος κλιμάκωσης. Εάν οι Ρωσικές δυνάμεις τα πάνε καλά στα ανατολικά και νότια, το Κρεμλίνο θα μπορούσε τελικά να αποφασίσει την διεύρυνση των Αντικειμενικών του Στόχων και να επιδιώξει την κατάληψη και άλλων περιοχών. Σε αντίθετη περίπτωση, εάν οι Ρωσικές δυνάμεις δεν έχουν τις αναμενόμενες επιτυχίες τις επόμενες εβδομάδες ο Βλαντιμίρ Πούτιν θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει όπλα μαζικής καταστροφής ή να προκαλέσει μια ευρύτερη σύγκρουση, για να αλλάξει την πορεία του πολέμου. Παρά το γεγονός ότι η Δύση έχει επιδείξει εντυπωσιακή ενότητα στην υποστήριξη της Ουκρανίας και στην αντιμετώπιση της Ρωσίας, η αλληλεγγύη της Δύσης μπορεί να μειωθεί με την πάροδο του χρόνου. Ο πληθωρισμός κορυφώνεται και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού, τροφοδοτούμενος εν μέρει από τις επιπτώσεις του πολέμου.
Τέλος η Δύση πρέπει να αρχίσει να κοιτάζει πέρα από τον πόλεμο για να σώσει μια σχέση με την Ρωσία που θα διατηρεί ανοιχτή την πόρτα συνεργασίας.
Σε έναν κόσμο αλληλένδετο του οποίου η ευμάρεια και η πρόοδος προέρχεται από συνδεδεμένες και αλληλοεξαρτώμενες οικονομίες, η Δύση θα χρειαστεί ένα μέτρο ουσιαστικής συνεργασίας με την Μόσχα, για την αντιμετώπιση κοινών προκλήσεων, όπως η διαπραγμάτευση για τον έλεγχο των εξοπλισμών, η αναχαίτηση της κλιματικής αλλαγής κ.α.
Η λήξη του πολέμου σε σύντομο χρονικό διάστημα και η διευθέτηση των προβλημάτων μέσω διαπραγματεύσεων είναι πολύ προτιμότερες από έναν καταστροφικό πόλεμο που παρατείνεται.

Επανερχόμενοι στα δικά μας και ιχνηλατώντας το παρελθόν, αναφέρω ότι η 26 Ιανουαρίου 1942, ήταν η πρώτη ημέρα λειτουργίας του πρώτου μεταπολεμικού και ιστορικότερου υγειονομικού Σχηματισμού των Ε.Δ, με την επωνυμία Νοσηλευτικό Ίδρυμα Μετοχικού Ταμείου Στρατού (ΝΙΜΤΣ).
Η υγεία είναι το σημαντικότερο όλων αγαθό του ανθρώπου, προστατεύεται δε και προάγεται με την λειτουργία και την διάθεση των ιδρυμάτων υψίστης κοινωνικής αξίας και σημασίας, δηλαδή των νοσοκομείων, η ίδρυση, η οργάνωση και η λειτουργία των οποίων αποτελεί και δείκτη του πολιτιστικού επιπέδου ενός κράτους και καταδεικνύει σε μεγάλο βαθμό την επιτυχία και την αποτελεσματικότητα της κοινωνικής πολιτικής της κάθε χώρας. Η βελτίωση της ποιότητας στις υπηρεσίες υγείας είναι βασικό χαρακτηριστικό της κουλτούρας του λαού.
Σε εφαρμογή των σχετικών αρχών και κανόνων ́ ́ περί υγείας ́ ́ για την υγειονομική περίθαλψη και νοσηλεία των στρατιωτικών ιδρύθηκαν και λειτουργούν, αφ ́ ενός μεν τα στρατιωτικά νοσοκομεία, τα οποία παρέχουν υγειονομική περίθαλψη, κατ ́ αρχήν, στους στρατιωτικούς και τα μέλη των οικογενειών τους, Νόμος 154/1975 ΦΕΚ 185 Α, αφ ́ ετέρου δε το Νοσηλευτικό Ίδρυμα Μετοχικού Ταμείου Στρατού {ΝΙΜΤΣ}, το οποίο συστάθηκε με το Ν.Δ 597/1941 {ΦΕΚ 351 Α ́} και λειτουργεί με τις κωδικοποιημένες διατάξεις του Α.Ν 1137/1946 {ΦΕΚ 113 Α ́}.
Οι κατηγορίες προσώπων που μπορούν να νοσηλεύονται τόσο στο ΝΙΜΤΣ όσο και στα Στρατιωτικά Νοσοκομεία έχουν διευρυνθεί και περιλαμβάνονται οι ασφαλισμένοι του Δημοσίου ή άλλων ασφαλιστικών ταμείων συμβάλλοντας αποφασιστικά στις προσπάθειες της Πολιτείας για την καταπολέμηση και αντιμετώπιση της πανδημίας του COVID-19 δια της νοσηλείας.
Υπογραμμίζεται ότι με τον ισχύοντα νόμο του ΝΙΜΤΣ μεταξύ των πόρων του Ιδρύματος είναι και η υποχρεωτική μηναία εισφορά των Μετόχων και Μερισματούχων του ΜΤΣ. Η εισφορά αυτή υπολογίζεται σε ποσοστό επι των συνολικών μηνιαίων αποδοχών του βαθμού τους των σε ενέργεια στελεχών ή επι των συντάξεων των αποστράτων και των ορφανικών οικογενειών και είναι επίσης γνωστό ότι και οι Στρατιωτικοί υπόκεινται στην μηνιαία κράτηση ύψους 6% υπερ υγειονομικής περίθαλψης (άρθρο 1 ν. 4334/2015 – ΦΕΚ 80 Α).
Εδώ και χρόνια στο ΝΙΜΤΣ και τα λοιπά στρατιωτικά νοσοκομεία, πλέον των προβλεπόμενων από τη νομοθεσία τους ρητά και με σαφήνεια ατόμων, νοσηλεύονται και ασφαλισμένοι των άλλων δημοσίων και λοιπών ταμείων και ανασφάλιστοι χωρίς την υποχρέωση καταβολής οποιασδήποτε εισφοράς. Συνεπώς η υποχρεωτική εισφορά των στρατιωτικών είναι καταχρηστική, άδικη και αντίθετη προς τις συνταγματικά αρχές της ισότητας και της αναλογικότητας {παρ 1 και 5 άρθρου 4}.
Το Νοσοκομείο, εξαιτίας της κυβερνητικής πολιτικής των τελευταίων ετών, στο πλαίσιο της απαξίωσης των υγειονομικών δομών
των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ), οδηγήθηκε σε επιστημονικό μαρασμό και απαξίωση, παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις - υποσχέσεις των αρμοδίων και υπευθύνων.
Σήμερα τοποθετημένο και πάλι στην πρώτη γραμμή των εφημερευόντων Νοσοκομείων για την ενίσχυση των λοιπών δομών του ΕΣΥ, με ανεπαρκέστατο προσωπικό και χωρίς την συντήρηση – αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και υποδομών στο βαθμό που απαιτείται, τι πραγματικά θα μπορούσε να πράξει;
Οι υποσχέσεις ήταν απλά ́ ́στάχτη στα μάτια ́ ́ στη μεγάλη κοινωνική ομάδα των αποστράτων. Οι συνέπειες των λανθασμένων χειρισμών, έχουν όμως βαρύτατες επιπτώσεις στην λειτουργία και των υπολοίπων Στρατιωτικών Νοσοκομείων. Αναμένουμε η πολιτειακή και Στρατιωτική ηγεσία, να μην πέσουν στην παγίδα της αποδιοργάνωσης των νοσοκομείων, εξυπηρετώντας μια λαϊκίστικη πολιτική ή λοιπά οικονομικά συμφέροντα.
Κανείς δεν πρέπει να παραβλέπει το γεγονός ότι το ΝΙΜΤΣ εξυπηρετεί τους αποστράτους του Στρατού Ξηράς, της Ελληνικής Αστυνομίας και της της Πολεμικής Αεροπορίας, καθώς και τα μέλη των οικογενειών των εν ενεργεία και εν αποστρατεία στελεχών τους.
Η ΕΑΑΣ πρόσφατα εξέδωσε σχετική ανακοίνωση για το σοβαρό αυτό θέμα. Υπογραμμίζεται ότι το ΝΙΜΤΣ είναι αναγκαίο να παραμείνει ανεξάρτητο και έμμεσα στρατιωτικό νοσοκομείο, όπως ρητά και με σαφήνεια προσδιορίζεται στον ιδρυτικό του νόμο, ώστε να έχει άμεση ετοιμότητα και δυνατότητα αντιμετώπισης εκτάκτων επιχειρησιακών αναγκών των Ενόπλων Δυνάμεων, με παράλληλη στελέχωσή του με κατάλληλο υγειονομικό προσωπικό και αναβάθμιση των λειτουργικών υποδομών και των κτιριακών του εγκαταστάσεων. 

Τελειώνοντας σας ενημερώνω ότι μετά από πολλές γενόμενες προσπάθειες, αναμένεται μέχρι τέλος Ιουλίου 2022, να έχει ψηφιστεί πολυνομοσχέδιο του ΥΠΕΘΑ, στο οποίο μεταξύ των άλλων θα περιλαμβάνονται τα παρακάτω σοβαρά θέματα:

  • Η κατάργηση της συνδρομής των εν αποστρατεία στρατιωτικών υπέρ ΣτρατιωτικώνΛεσχών (Τροποποίηση του ν.4361/2016)
  • Η Διακοπή της κράτησης του ν.4093/2012, στα μερίσματα των Μετοχικών Ταμείων (ΜΤ) των ΕΔ.
  • Η πρόταση νόμου με εισηγητική έκθεση του Μετοχικού ταμείου Στρατού για δυνατότητα χορήγησης ενός (1) επιπλέον μερίσματος στους μερισματούχους του Ταμείου.
  • Η Πρόταση του ΜΤΣ εναρμόνισης της νομοθεσίας του ΜΤΣ, με τις διατάξεις του ν.4472/2017 (Νέο Ειδικό Μισθολόγιο των Ενόπλων Δυνάμεων). Μέρισμα Ταξιάρχου – Αρχιλοχία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.